Fin besök!

Idag har vi haft besök av Elias dagis, kan säga att han var ganska över spidad på fm i väntan på att dom skulle komma efter lunch...ojojoj...
 
Vi var ute på fm och dolade på,gjorde stallet fint och skottade undan lite snö.
Sen när kompisarna kom var det en ännu mer överspidad och slamsig kille som var uppe i det blå :)
 
Men efter att ha visat alla djuren på gården så gick vi till backen och åkte skrana, oj vad det gick och vad ungarna hade roligt tillsammans! 100 gånger knatade dom minst upp och ner, duktiga barn :)
 
Sen när dom var tillräckligt svettiga så gick vi in och elias visade sitt rum, sen dukade jag upp varm choklad och mjukkakor. sen blev det lek en stund till innan dom begav sig hem mot dagis igen. en lyckad och rolig dag för fina Elias!!
 
Sen var det en trött kille och en trött mamma så vi låg i han säng och myste och läste två böcker innan vi fortsatte med våra måsten. sandra hade med en kompis hem och när han hade åkt hem så skyndade vi ut med hästarna, i skogen och lilla koda fick för första gången följa med då vi bara skulle jogga hästarna och inte rida jätte långt. han var jätte duktig och hästarna brydde sig inte om honom :)
 
sen blev det till att laga lite middag och jag hade slängt fram lax utan att veta vad jag skulle göra med den....
Slängde dom i en form , kokade mos-som jag spritsade runt sen gjorde jag en brockoli sås med vitlöks färskost..
kan säga att det gick hem hos familjen, formen och talrikarna var typ ren slickade!!!!
 
Bra, måste förnya sig lite då och då och godast blir det oftast om man bara gör som man tror blir bra som typ nu :)
Den såsen slår lätt Abbas såser... kanske skulle slå sig in på kock branchen :)
 
Sen skjussade jag ner william till vindeln där det vankades skoldans :) sandra följde med mig för att köpa present då hon ska på kalas på söndag.
Vi körde förbi storsandsjön och hjälpte fina Anneli med en sadel utpassning, samt att få prata lite häst :)
 
Hemma så sa vi hej, hejdå till pappsen som tog bilen och åkte ner till vindeln igen för att hämta hem sonen och tanka bilen... mke körande ibland!!
Nu sover sandra och koda ligger brevid mig i soffan, tänker och tänker om jag fixat allt till i morn, vad har jag glömt.... vad ska jag ta me osv osv osv.....
 
Nä nu dax att göra sista rycket.....kram kram (ps, kom och fika imorgon!!!)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0