Kände det på mig...

När vi vek in på gården i em efter en dag me jobb och skola/dagis/fritids så känndes det lite konstigt, tittade i hagen men inga hästar men dom kan ju stå och trycka bakom ladugården oxå.....
 
Tänkte inte mer på det , gick in lagade korvstroganoff o ris, åt i lugn o ro men sen tänkte jag skynda ner till gammhuset medans det var lite ljust för att greja med loppis sakerna (loppis i hällnäs på lördag12-15, kom dit) springer över gräsmattan och hajar till....ser spår i det frusna gräset..... fortsätter men måste gå till baka.... jopp, ser ut som hovspår :) Hmm.... springer till baka och inte fanns det några hästar i hagen...
 
Panik.....VAR ÄR DOM?? 2 hästar tillsammans kan lätt ägga upp varan och springa långt om dom behagar... hjärtat börjar faktist slå lite hårdare.... hämtade en foder hink och ett grimskaft... men var börjar man.... vem kan hjälpa till att leta???  springer över gården för att säga till william att passa elias slår en snabb blick över ängarna neråt..... då lugnas genast mitt hjärta för längst ner ca 800 meter bort skymtar jag någe brunt i skymningen...phu...
 
Går dit och ropar så kommer 2 ponnysar galopperande mot mig :) Hagen är lagad och STRÖMMEN på!!
 
Blev att kolla loppis grejer i mörkret.....mockade o släppte in hästarna - vila idag!
Inne så kom sandra på att hon var bjuden på maskerad kalas IMORGON.... börja leta och fixa... på bilden tidigare kanske ni förstår vad hon ska vara utklädd till :)  William ska på skoldans imorgon kväll...fix o planering, lite dans träning hemma i köket ;)  sen bestämde jag att jag oxå ska gå ut på hotellet imorgon kväll,,,,, var läääänge sedan!!
ska bli sjukt skoj....hoppas jag :)   Tomas kör desutom :))  Så det blev en massa fix o klädletande för fina kläder har man ALDRIG då man väl ska ha någe på sig!!!
 
Nå väl en stressig kväll blev det och jag varvar nu ner lite snart dax för säng så man är pigg på jobbet imorgon :=
 
Hur har din kväll varit ??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0