Hej mitt vinterland...

...det vräker ner... trala la la la, va kul då det äntligen hade börjat att tina upp efter vägen...tralla la la laaa!!

Suck!!

Har vart två bråda dagar men inskolning på mitt nya jobb samt har jag vart i bjurholm och plockat ihop lite mer grejer... börjat sortera mm, det rymms en hel del i en stor lägenhet!!

Igår kväll var jag med 3 andra från byn på ett möte angående ett projekt vi ska söka pengar till genom leader... mke att tänka på och mke att fylla i för dom där slantarna men förhoppnings vis kan vi rusta upp bya gården utvändigt!!

Idag har det vart en stor städning... när man är borta mke på veckan hinner det 'förfalla' hemma :(
Men började den trötta dagen... känns att jag har lite sömn i ryggen.... så seg så seg och energi lös!
Men iaf. tänkte jag ducha innan jag hoppade i kläder och självklart skulle lille man det oxå :) så då passade jag på att städa ducken , riktigt skura upp den och golvet, fogarna brukar bli rätt skitiga.... det var ett ett tag sen och nu ser det riktigt bra ut :)

sen fortsatte jag uppe, golven och hallen, bytte gardiner där ute oxå :)
plockat o plockat och nu känner jag lite mer harmoni :)
Toan fick sig så klart en omgång oxå!!


Efter lunch så gick ellis ut o lekte i snön och jag kunde betala...suck ... räkningar  samt förlänga bordet och duka fint där, nya... nä gamla men rena ;) dukar och krims krams... nu är det fint inför imorgon då vi får gäster :)

Hoppas på soool imorgon!!



I dag blir det kyckling och potatis sallan med fetaost sallad till middag sen kanske det slinker ner lite godis oxå.....det är ju fredag!!

Imorgon ska vi bjuda våra långväga gäster från piteå på fläskfile'ala anna , råstekt potatis och fetaost sallad, kanske vitlöksbröd... mm länktar :)

Efter rätt då ?? hmm, kanske en chees cake... hm, jo det är ju gott och kan göras idag :)

ha en trevlig helg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0