så tog hon sig i kragen.... vad hände??

slutade 1 idag, tanken var att vi skulle haft middas gäster i kväll men dom hade fryst inne ;)

Vet ni hur kallt det är i denna del av sverige just nu???

-39,6

Hade vi i morse här hemma, på jobbet hade vi bara -35....fy fan på ren svenska va kallt!!

Ja, ja Nog om kylan ...inne är det iaf varmt och skönt och jag är glad över kaminen!!
Handlade lite innan jag åkte hem sen plockade jag undan och tog hand om silver och mockade i stallet...
sen gjorde jag en västerbottens ost *paj* ( utan paj deg).....
gjorde en god sallad och stekte kött...Mmmm super gott och till det ett stort glas rött!!

sen har vi bara myst eller nä just det, vi städade ju bort och det var då det hände... jag skurade ugnen!!!
Det har hänt en gång förut.... japp, det tråkigaste som finns och jag har inte prioriterat det kan jag säga men nu ser man faktist in genom luckan.... hör o häpna men man kanske skulle försöka hålla den så fin som den är nu...eller dröjer det yttligare 3 år innan nästa gång....hahaha, fy skäms på mig!!

Nå väl sen så var vi i källaren och dansade till tv spelet ett tag, william åkte till morfar, trots att jag ville att han skulle va hemma me mamma nu när jag äntligen kommit hem... men han tyckte att han träffade mig mer än morfar.... och ja jo så är det väl....

Nu sitter vi i soffan, en film som sandra fick i julklapp (?!) ser vi nu för första gången... datorn är i mitt knä och ungarna äter ostkrokar.... vill oxå...


Nu Linda ska jag säga hur man gör en god pizza utan botten....
Ta en talrik, he på lite tomat pure, lägg dit det du vill ha, nu tog jag skinka och några korvslatar sen her man på ost, stoppar in den i ugnen i ca 15-20 min....pizza krydda....TATA.... det godaste av allt på pizzan är ju det som är på.....eller :) inte alltid man bara får äta det godaste :)

Det blir soffan resten av kvällen tror jag .... hade lust att baka men  tror det får vänta till imorgon :)

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, ja nu har jag lärt mig nåt nytt :)



Hörde att det var runt -46 c i Lycksele igår, det är ju inte ens kul. Här hade vi "bara" -29. Men trots att det är så kallt är det ju otroligt vackert ute, hade ju varit härligt att kunna gå ut men jag håller mig inne, iaf tills jag måste iväg på jobbet!



Kram

2012-02-05 @ 10:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0