Idag firar vi...


...denna fina, stora kille som hunnit bli hela 3 år (jo på söndag men vi tjuvar lite...)
Jag o william vill ju oxå hinna va me och fira denna krabat som förgyller vår vardag!!

Om jag tänker till baks så skrev jag så här :

En bäbis som snart var på väg ut....(21/2 2009)

När vårt lilla knyte föddes för 3 år sen...

Torsdag natt kl 3 så vaknade jag av att värkarna hade börjat, o ni vet ju att man funderar om man ska känna när dom börjar o så, om det är nån skillnad på förvärkarna o dom vanliga..... det ÄR det o jag kände direkt att nu äär det nog alvar.....

Låg o kollade klockan i två timmar , 7 minuter i mellan ganska exakt, det gjorde inte direkt super ont, jag kunde ju lungt ligga kvar o kolla klockan o andas.....

När det blev 5 minuter i mellan , tänkte jag- ska det inte börja göra ondare?   undra om jag ska kliva upp nu o börja göra mig i ordning?  ja ja, bäst att göra det då, så jag klev upp o bloggade som ni såg, sen så kom Tomas ner skulle till jobbet men jag sa att vi skulle nog få vår lilla bebis den dag......

vi åkte vid 6 tiden.....  halvvägs så lugnade det av sig....    blev svagare värkar o typ 20 min imellan.....   ja ha?
ska vi sno nu eller??
hmm, ja vi körde sakta o tryggt då det var lite renar efter vägen... men vi bestämde att vi skulle åka in o kolla om det ens var på gång, men vi hade inte bråttom så vi tog oss ett stop på shell, lite onyttgheter blev det o lite tidsfördriv....

känndes förståss knasigt att komma dit o ja inte vara på gång direkt......

Men det blev underskökning o allt såg bra ot,  inte regelbundna värkar men det var aktivitet iaf. öppen 2 cm iaf, så ja ja....  vi bestämde att vi skulle avvakta i lycksele tills efter lunch så skulle vi göra en ny koll då......

Vi åkte å kollade på dollarstore lite men det var inte så kul att strutsa omkring där, vi for o åt pizza, som lite fett uppladning ifall jag skulle behöva det :)

efter lunch halv 2 hade jag öppnats 1cm till, fortfarande inte såå kraftiga värkar men lite mer regelbundna......

barnmorskan som vi hade då, trode inte det skulle bli ett torsdags barn.....   så vi var verkligen i valet o kvalet om vi skulle åka hem en stund....  velade länge , men dom sa att vi fick gärna stanna om vi ville då det inte var så mke föderskor på  bb, så det fanns plats!   ja ,ja efter långt velande så ja vi stannar, vi kan lix inte göra nått hemma åndå!

men det var nog ganska tur att vi stannade för bara efter en timme så......  ja vi hade bara hunnit hem o sno! 

Halv 3 så blev det mer värkar o regelbundna, värkarna gjorde nu ONT jag ville ha ryggbedövning,  ny undersökning o jag var öppen 5cm....

kl 4 var det kopplad, lustgas var min bedövning medans dom grejade o gjorde iordning för den lååånga sprutan....

Lust gas är ok men tycker den är lite jobbig för man blir bara så dåsig i huvudet.... man känner fortfarande smärtan....

11 över 5 började krystvärkarna tränga på, 25 över var killen ute.... så ja, det gick ganska snabbt må jag säga, eller lagomt!

efterarbetet gick bra, killen måde jätte bra, o en stolt far satt brevid o tyckte mamma hade varit duktig :)


Här kommer några bilder på vår lill prins:


Väldigt nykläckt :)


puss!


ny hemkommen...



i vaggan...


lite stolt är man ändå över lillebror...


storebror o lille bror....


Ååå, tänk om man kunde stanna upp tiden lite.... skulle vilja kunna gå tillbaks och tjuvkika lite.... snutte plutte så liten o go man varit!!
Nu är det en stor kille med egen vilja!!!  En bestämd herre som vet vad han vill :)

Huset är städat och tårtorna bakade, kalas för dom närmsta ikväll och vi säger HIPP HIPP HURRA FÖR VI HAR EN KILLE SOM FYLLER ÅR IDA'.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0