Ångest!!!!

Oj Oj Oj ... varför ska det bli så dyrt i umeå???

Fy fan på ren svenska , kan ju säga att jag hade lite ångest igår kväll när jag kom hem och såg hur mke pengar som bara runnit ur mina händer!!! Köpt någe onödigt? Nej nej inte alls, bara det som stod på listan och det var inte lite :)

Nä men barnens garderober behövdes fylla på, på nått konstigt sätt växer dom små ?? Elias fick sig sockar, skor och en sommar jacka,  sockar och skor är väll det enda som inte ärvs i denna familj då dom hinner nötas sönder :))

Sandra shoppade sommar kläder och avslutningskläder! Till william köpte vi en hel massa, han blev nog dyrast i drift : en one peise, mjukisbrallor, t- tröjor, kallingar regn jacka och skor!

Jag hittade oxå lite sommrigt i form av 2 st knälånga byxor 4 t-tröjor och shorts :)

sen blv det mke måste ha grejor : tvål, shampo såpa tandkräm tandborstar toarengöring, maskindisk, trasor mm, sådant vi inte klarar oss utan och när man verkligen köper allt på samma gång blir det dyyyyrt men nu klarar vi oss ett tag hoppas jag :)

Ny cafe' grupp som står på bron är något jag suktat efter länge, så mysigt att ta me frukosten ut en solig morgon och njuta av värmen här längre fram :)

Sen blev det inhandlat en ny eller ska jag säga en till dator!!!  Men med så många dator användare i familjen behövs två.... säkert fler senare i framtiden!!  men tanken var att nu kan dom ha en dator och spela på och börja träna med att skriva lite smått i sommar, tänkte att dom ska få skriva typ vecko dagbok :)

sen kan det va bra att dom använder en dator där det inte finns så mke annat sparat , sådant som jag är rädd om :) ifall det skulle hända något!!!


Nå väl idag känns det bättre, dagen började i städets tecken och över våningen fick sig en ordentlig till putsning :) damsög o skurade även golven nere :)

Elias  han va ute en stund oxå, fattar inte den killen alltså... han sover så lite! Igår låg jag med honom i 45 min innnan han somnade och då var kl kvart över 9, vaknade 20 i 7 i morse?? trött o grinig förståss men inte skulle han sova mer! Nu fick vi faktist honom att varva ner så han somnade 8... ska bli intresant och se när han vaknar imorgon!!

Ja sen sjussade jag honom på dagis och åkte på lunch möte på hotellet- inte alls dumt!!
Återvinningen med lasset i hästfinkan jag hade me sen hämta igen barnen på skolan och hem och stekte pankakor :)

Lugn kväll och mke planering, det är mitt Aoch O ... annars hade inte vår vardag flytit på lika bra som den gör idag :)
Imorgon blir det jobb 8-15.30 sen ska jag och barnen lyxa med after work på hotellet tänkte vi :)
Tomas åker på fest, länge sen man var på fest.... kanske nästa helg... det är mke nu!!!


Fy tusan vilka fula brillor :)  Mer sol åt folket!!!

söt ungen käkar korv!

Det bästa som finns....
 
söt hönan!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker du passar i de där pilot-brillorna, tänkte på det på pimpeltävlingen. Själv ser jag inte klok ut i såna brillor, tyvärr, för jag tycker de är snygga.



Kul att köpa lite sommarkläder, själv har jag beställt lite smått & gott från HM (för även om man bor i stan orkar man inte gå runt i butikerna & hitta det som man sett i katalogen, då är det smidigt att beställa ist)



Här lär det nog oxå behövas en till dator så småningom, Oskar tycker redan att det är skoj att spela spel, så snart får man väl inte sitta här heller :P



Kram!

2012-04-27 @ 07:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0