Äntligen helg!

Jag som jobbar så mke....NOT, men skönt att ha resten av familjemedlemmarna hemma iaf :) Nog för att våran helg är full speckad med trevligheter!!

Imorgon kväll ska jag till stan, träffa mina bästa tjejer o käka lite middag!
På lördag så har sandra hopptävling med silver nere på klubben :) sen på em ska vi och käka JULBORD oj , va gott det ska bli!!!
På söndag kanske vi skulle drat på badhuset innan mitt jobb kallar ?? ja vi får se vad vi hittar på, ibland kan barnen tycka det är skönt att hinna va hemma oxå :)


Idag har jag varit på skakel jakt igen men jag hittar dom inte!!! kanske läge att ringa spå tant!! vi har ju använt dem för typ 9-10 år sen, då vi använde risslan  sist..... Vart är dom!!

Ikväll var jag o sandra i stallet :) vi smörjde upp silvers grejer och städade lite i stallet :)

1 dec och julkalendern är igång!!!!
Barnen ville iår ha choklad kalendrar och fick det, inte stackars ellis förståss!!
Jag skulle vilja haft orken , lusten och pengarna till att sytt en egen stor advenskalender med ett paket för varje dag... oj va det skulle vart uppskattat, behöver ju inte va det dyraste paketet varje dag utan kanske en klubba om det var en fredag ... ja ni fattar.... kanske nästa år ??!!

Tuuteriet går det faktist rätt bra med, igår hade det vart svårt att få av ellis tutten på dagis efter han hade sovit... idag bättre.... MEN det jobbigaste är att åka bil, han har verkligen ALLTID haft tutte då och nu är det en jäkla gnäll men jag intalar mig själv att det kommer att bli bättre o bättre, jag biter ihop!!!

Han är så lycklig när han äntligen får tutte när han lägger sig så det står härliga till :))

Idag har nog lill killen sovit länge på dagis för nu är kl 10 i 9 och han sitter och äter en banan i soffan... mamma kan inte sova.... lill vännen, tur det är sov morgon imorgon!!!!

Har jag berättat att tomtarna har flyttat hem hos oss... nu är det jul mysigt! Bara granen som saknas :)

Idag var william hos tandläkaren, det blir att dra 4 tänder :( men bättre det så att dom alla ryms och attd et blir snyggt!!
Sen var han till optikern, han ska få låna glasögon i två veckor och se om det blir bättre, optikern trode med det lilla brytningsfel han hade kunde göra så att han såg bokstäver o siffror konstigt men han ansträngde musklerna rätt mke och det trode han var största boven.... ja vi får se. william är inte så posetiv till att ha glasögon då han tror han kommer att bli retad i skolan.... Det hoppas jag verkligen inte!!

Nåväl, nu tog det stopp i huvudet.... ska gå o gosa me lill skiten o hoppas han vill sova snart!!!

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0