Tur det inte är varje dag....

.....som man åker till stan me elias!!!!

Morgonen började stressig, få iväg dom stora, göra mig själv klar o ellis, göra lunch lådor.... in i bilen men dedans jag tog på jackan o skorna han elias gå till farmor o klä av sig.... suck grin o in i bilen....  stopp på skolan för william hade glömt sin gympa påse, stopp på renfors för att dumpa elias hos pappan o morfarn medans jag drog på personalmöte.....
Hämta ungen igen o på kornvägen för att äta lunch.... sedan åkte vi till stan!!

Ny syckel o hjälm till william, ridspö, springskor o stövlar, kaninkopel till sandra.  nya springskor till ellis..
hästmat, kaninmat.  blomgjord o blomkrukor. orkidegjord (mina behöver sättas om!)  vin!Toapapper, trasor, blöjor o Massa mat från maxi, ja det var väl ungefär det som rymdes i bilen!!!

´Men det tar lite längre när man har en liten med sig.... som både vill ha fika o mat....men han har faktist vart SNÄLL idag, vilket käns bra.... trött är jag dock så det blev en snabbis i stallet och nu kanske lite tv innan sängen... skulle behöva städas lite men vet ni va- det är tur jag har ett sådant fruktansvärt bra jobb så det kan jag ju göra imorn :)

Vi har diskuterat lite fram o till baks när det gäller jobb.... att jobba heltid eller som nu 55 %... och visst det kanske ger 5000 kr mer om jag jobbar heltid.... men då kanske det blir 7-4 varje dag ?? va, tänk om ungarna skulle måsta va på fritids , dagis alla dar! hela dar.... näää, tror dom har det ganska bra dom små mina, ibland bara 1 dag i veckan o ca var 6 'e vecka måste dom va där 4 dar..... haha, tänk vilken frihet dom har!
Alltid komma hem efterskolan.... middag exakt kl 17 varje dag.... slipper ha en stressad mamma för att hon inte hinner nått.... hästar som hinns me..... NÄ JAG NÖJER MIG NOG ME MINA 55 SÅ LÄNGE VI HAR RÅD!!!
Jag gör det för barnens skull och för min egen, jag får ju njuta av dem betydligt mer än andra....

Vad har du för åsikter om jobb o dagis... hur gör du?

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Tycker du tänker klokt Anna, du skulle ju kunna inskola dig nån annans stans och rycka ut extra nångång om det skulle vara så att du behöver mer pengar!!! Gå på gatan är väl knappast lönt där vi bor, det skulle nog inte ge så mycket betalt;)

2011-04-29 @ 08:28:51
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag håller helt och fullt med dig, det finns så många barn som måste vara alldeles för mkt tid på fsk o fritids att de knappt hinner träffa sina föräldrar... Så jag tycker du gör helt rätt så länge du har råd/möjlighet. Den tiden när barnen är små kommer ju aldrig igen! Och barn behöver också få vara lediga precis som vuxna! :)

2011-04-30 @ 15:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0