Min dag.....

Phu.... andas ut...... länktan till soffan kommer små krypandes :)
Dagen har flytit på väldigt bra må jag säga o jag har hunnit me allt som stod på listan :)
Morgonen började me att jag igentligen ville dra täcket över huvudet när väckaren ringde men masade mig upp o väckte barnen, gjorde ordning dom o skickade dem till skolan, släppte ut hästarna o lagomt när jag kom in så hade lille man vaknat. så då blev det hans tur att ta mammas tid en stund innan jag kunde göra mig själv i ordning o stoppa något i magen.....

Sen åkte vi till vindeln, nej jag han dra damsugaren oxå innan :) sen åkte vi kl 9 för att åka på personalmöte... jag börjar ju JOBBA på måndag :)  Sen att jag börjar med en ledig vecka... ses både som posetivt o lite neg. jag har ju sett framimot att börja för att komma hemmifrån lite å låta mannen komma in i lite rutiner oxå :)
så nästa onsdag har jag mitt första pass om jag inte behöver ta på mig nått extra :)
Ja , mötet gick bra o Elias var snäll.....

Sen åkte vi på 1års kontroll på bvc, vilket oxå gick bra . killen väger 10875g o är 76cm lång....  han håller på att plana ut på sin kurva o är snart nere på normalkurvan, han var ju litte rulltig där ett tag då mammas tissen va så go'a :)))

Gröt lunch i bilen o sen på Ica, FULLA kundvagnen handlade vi o betalade därefter oxå :(
Vi ska ju ha kalas på söndag -Dubbelt upp , så jag tänkte göra en lättare middag + tårta då självklart :)

Hemmåt o hämta upp ungarna på dagis, helt överlyckliga att mamma hätar dom nån gång (stackarna).....
Hemma så in me varorna, Elias sover i bilen så jag klär på mig o gör stallet o longerar Allan...
Väcker Elias då han sovit 2 timmar, mellanmål o lek :)

Till middag så provade jag en ny rätt idag o den blev jätte god:

400–500 g  djupfryst torsk , alaska pollok, sej eller kolja
½ tsk salt
2–3 msk vatten
50–75 g margarin eller smör
1 krm paprikapulver
1 msk finhackad gul eller röd lök
2 dl smulat vitt bröd (ca 2 skivor)
1 dl riven ost

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225o.

2. Skölj de färska fiskfiléerna, skär dem ev i

bitar. Fryst fiskblock tinas något och skärs i ca

2 cm tjocka skivor. Lägg fisken på ett smort

ugnssäkert fat, salta och häll på vattnet. Täck

med aliminiumfolie och ugnskoka fisken 12–

15 min i mitten av ugnen.

3. Smält matfettet i en kastrull. Krydda det

med paprikapulver.

4. Finhacka och fräs  lök

i matfettet ca 5 min. Rör ner smulat bröd och

riven ost.

5. Ta ut fiskfatet ur ugnen och för ihop

fisken till en bred sträng på mitten. Fördela

brödblandningen över fisken.

6. Gratinera i mitten av ugnen, ca 15 min, tills

gratängen fått fin färg.

till det potatis o gurka o tomater.

BARNEN ÄLSKADE DET, Elias var lite skeptisk då det var lite torrt( han fick ärtor i sin mat oxå)

Efter allt var bortstädat tog Tomas Elias så jag fick plugga i 2 timmar - lovley!
Jag har ju bokat en uppskrivningstid så det är bara att sätta fart!!!!

Nu sover barnen (sandra sover över hos farmor) , jag ska gå o softa i soffan sista timmen :)

Det var min dag! Hoppas DIN har varit bra!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0