en härlig dag!

det har varit en härlig dag idag....

dagen började med sovmorgon (????) till halv 9 för ALLA familje medlemmar???? japp då vaknade jag , sandra hade precis klivit upp o jag skyndade mig väcka lillebror så dagen inte skulle bli allt för knasig....

sen efter frukost o påpälsning så red sandra , jag sparkade men hon var inte riktigt på humör så det blev en kortare sväng för henne. o jag sparkade lite till me killen för att få upp flåset.

wåfflor till lunch - gott!

liten sov stund för lillebror, sedan packade vi ihop oss o barnen o pappan drog på badhuset medans jag åkte o hjälpte ulrika i hällnäs me hennes häst. sedan gick jag hemmåt, han gå i 1 timme innan jag blev upplockad av dom andra....skönt me lite mera motion .))

tacos paj till middag, samt att jag bakade lite julgodis, inte vilket som helst utan det godaste nånsin.... kan inte hålla fingrarna borta så det lär inte vara såmke kvar vid jul :p

här kommer receptet :

Leilas rocky road

Detta är världens godaste godis. Jag verkligen älskar detta recept och jag lovar att det kommer att bli en ny godisfavorit för er också!

 

600  g mörk kvalitetschoklad 70 %
 2 påsar dumlekola
2  nävar mini marshmallows
 3 dl salta jordnötter
1  dl skalade pistagenötte

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger


Hoppas eran helg varit bra!
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0