Surt sa räven...

...igentligen har jag ingen lust at skriva några rader men.... nu sitter jag ju här!
T R Ö T T är förnamnet vad jag är, har börjat få ont i halsen o musten har rymt från kroppen - helt orkeslös känner jag mig... värk i benen.... BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ , barnen har ju varit förkylda så nu när dom e bra är det självklart min tur att snörvla :(   Men men bara att bita ihop o komma igen.....

Jobbade ju tills middas tid i söndas, kom hem o mannen i huset hade börjat med middan så det var bara att fortsätta ( nog för jag hade önskat han var mer intresserad o fortsatt själv...) Fläskfile  med klyftpotatis blev det iaf - mums!!   sen fick jag någe knasryck o började städa lite var stans.... ser för täskigt ut här hemma då hemmet har blivit försummat ett tag, DAM.....  överallt, o kläder liggandes o grejer liggandes på fel ställen.... ja men ni vet.... GAAAA blir tokig av sånt, men det värsta av allt är att inom en vecka så ligger det nya saker på fel ställe..... hmm.... 

Tur Elias sover bra på nätterna nu igen :) det underlättar att få lite sammanhängande sömn :)

Idag så åkte jag o ellis först till vindeln me hästarna (han stanna hos mormor) o jag löshoppade killarna, hade tänkt att rida Allan men ridhuset var bokat så det blev lite brått så det blev löshoppning för båda :)

sen gärnet hem igen, ellis somna en kvart på väg hem....  vi åt lunch o sen började jag att städa i hallen.... rensa bort vinterkläder, slänga sånt som ä trasigt, slänga, slänga, rensade bland skorna..... rensa bland tomas arbetskläder, tvätta....tvätta....  bläääää,  damtorkat, damsugit, hängt upp gardiner (har varit gardin löst sen i julas)  bläääää  men nu är det fint där inne :)   (ett par dagar kanske!)

William o sandra har varit hämsk grinig, bråkig o jobbiga sen dom kom hem från skolan, men det är väl jobbigt att vara på skolan första dagen efter lovet!!!
Tror sandra är i någon form av trotts nu.....   bara ret o tvärtimot.....  
Hatar att skälla o va arg på barnen, dom e ju det bästa jag har..... MEN vad ska man göra annars då???
Inget annat funkar ju..... ååååå måte det bara bli bättre (?)

Nä nu har jag gnällt tillräckligt...... sorry!!!!

kameran är fortfarande i bilen därav inga bilder än........

du ska jag vattna min kropp ;)     TJING!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0