Måndag i dag då...

Efter jobbet så stannade jag i vindeln hos mamma, Tomas hade lämnat Elias där innan han åkte på jobbet...
så vi tog oss en promenad på byn.... känner mig lite förkyld så det blev en lagom prom i lagomt tempo!
Var in på lite affärer o jag hittade ett par jympa dojjer jag bara viiiiiiiil ha, men dock så kostade dom 14.... hmm,
måste överlägga med min bank först ;)

lunch, o min underbara man kom med skräpmat.... det var läääänge sen  så det var gott!!!
sen åkte vi o handla på ica innan hämfärd o hämtning av barnen på skolan!!!

hemma så har vi fikat o nu ska vi gå ut o mocka i stallet.... hästarna får stå inne nu en period natte tid.... brukar göra så ibland så dom får bli mer omhändertagna o ompysslade o vila o äta sin egen mat ifred :)

ikväll blir det en god fisk rätt som ni faktist ska få receptet på, varsego :

Fisk med frasigt täcke

4–6 potioner

En festlig fisk för hela familjen. Servera med kokt potatis eller ris och en grön sallad.

400–500 g färsk eller djupfryst fiskfilé t ex sej,

pengalus, hoki , alaska pollok, sej eller kolja

½tsk salt

2–3 msk vatten

50–75 g margarin eller smör

1 krm paprikapulver

50 g färska champinjoner

1 msk finhackad gul eller röd lök

2 dl smulat vitt bröd (ca 2 skivor)

1 dl riven ost

 

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225o.

2. Skölj de färska fiskfiléerna, skär dem ev i bitar. Fryst fiskblock tinas något och skärs i ca

2 cm tjocka skivor. Lägg fisken på ett smort ugnssäkert fat, salta och häll på vattnet. Täck

med aliminiumfolie och ugnskoka fisken 12–15 min i mitten av ugnen.

3. Smält matfettet i en kastrull. Krydda detmed paprikapulver.

4. Finhacka svampen och fräs svamp och löki matfettet ca 5 min. Rör ner smulat bröd och riven ost.

5. Ta ut fiskfatet ur ugnen och för ihop fisken till en bred sträng på mitten. Fördela

brödblandningen över fisken.

6. Gratinera i mitten av ugnen, ca 15 min, tills gratängen fått fin färg.

Mjölkfritt : Mjölkfritt margarin. Uteslut ost .
Glutenfritt :Smulad glutenfritt bröd/glutenfritt ströbröd




Lost i lördas då han skötte sig snyggt!!!


Kommentarer
Postat av: anna

vad fin...

2010-04-27 @ 17:21:04
URL: http://annaunga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0