Jagar Dammråttor!!

Jag har precis jagat lite dammråttor me dammsugaren :)

Hinner ni få 'råttor' ?

I vanliga fall hinner dom inte komma till oss derför damsugaren alltid må ste fram före, allt 'skräp' 'matrest' 'spån'
'hö' mm,  är dett som ligger efter våra golv.....  nu låter det kanske som värsta stallet innomhus men så är det inte gurselov..... men ni hajar :)


på morgonen har jag gjort hästarna o allt därtill, nu väntar jag hem w o s från skolan.....


igår hade vi värsta snöstormen.... hästarna fick faktist vila, o vi drog på badhuset o plaskade, första gången för elias, men det gick fint :)

städade övervåningen gjorde jag oxå igår.... varför måste man städa jämt???

I morgon ska nog jag o ellis dra på liten o stor i vindeln o träffa lite andra mammor för en gångs skull....
det har blivit lite sånt o mke häst för lille ellis.....
så det är nog på tin' för honom nu....




När kröp era barn??
har dom krypit??

Elias är på god väg, men det tar nog ett par veckor till innan det kommer....
William kröp när han var 7mån 14 dar....
Sandra kommer jag inte ihåg så här på rak arm men tror det var runt 8 månade.....

Därimot så gick båda äldre innan dom var 1år, så det ska bli spännande att se denna lilla varelse när han tänker förflytta sig mer än en meter åt gången för ja på nå konstigt sätt så sitter han aldrig där man satte ner honom ... :)


Elias brukar inte få ha tutte närsom helst, utan vi har hållit det till när han ska sova o en liten stund på kvällen,
och det har funkat super, inget gnäll el nåt :)
men nu , vet inte om det kliar lite i småtänderna för nu kan han behöva den en liten stund på dagen oxå....

Att inte ha tutte stimulerar pratet mera, blir inte så tuttig, posetivt för tänderna.......


Elias har iaf hittat sin sov o mat rytm( för ganska länge sen..)

Vaknar 7.45  (??) varje morgon
Välling 7.30
sova ca 9 - 11 ( ibland från halv10- halv 11)  ca 1-2 tim
Gröt Lunch 11.00 - 11.30

frukt 13.30
sova 14.30- 16.30

middag 17.00

Kvälls välling 20.00
20.00 - sova

sover hela natten förutom att han äter välling kring halv 5....

När slutade era barn äta på natten?? 


å  lämna gärna en komentar eller två :)
det är mke roligare att skriva då......

kraaaam


Kommentarer
Postat av: Liv

Tycker du är sååå duktig!!

lite bilder snart på elias? han torde ha vuxit :)

2009-10-05 @ 21:02:55
Postat av: Linda

Jag tror Oskar började krypa runt 9 mån men innan dess hasade han sig fram på mage med en väldig fart så jag trodde faktiskt inte alls att han skulle börja krypa, gick ju så bra för han att ta sig fram ändå.

Han slutade äta på natten när han var 7 mån, då fick han eget rum o jag slutade amma helt. Det där med eget rum var en jättebra grej för Oskar, då sov han mycket bättre, tror det var jag som störde honom när vi sov i samma rum, jag har så mkt för mig när jag sover :)



Här har vi inte sett nån snö än, får gärna vänta lite med det. Men det är minus 3 nu ute, känns även inne tycker jag. Brrr, kallt om fötterna!



Ha en bra dag o hälsa familjen!

Kramar

2009-10-06 @ 07:46:16
Postat av: Lizaloop

Halloj, snabeldraken var framme här igår med, dammråttor brukar jag inte hinna se, däremot "hundråttor". Torkade golv igår oxå och var så duktig, torkade först sen tog jag gummiskrapan och skrapade (har du gjort det nångång, jag lovar du kommer att bli chockad över hur dyngiga golven är trots att man nyss torkat dom)

Sen skurade jag spisen, bytte dukar, rengjorde kaffebryggaren osv osv.

Duktiga vi va!!!



Halloween då? Har ni några planer, jag har ingen aning om vad jag ska spöka ut mig till i år faktist.... MEN jag ska iallafall ha förfest här så då är ni välkomna hur många ni än må vara, nu har jag en stoooooooooooooooooooooooooor soffa :)

2009-10-06 @ 09:30:50
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0