Vill ni höra en saga?

Det var en gång en högravid kvinna å hennes två barn , dom bodde i en liten by .
Och en dag när barnen var lediga från skolan ville älsta sonen åka längd skidor efter lunchen, sagt o gjort så åt dom wåfflor till lunch sen klädde dom alla på sig, sonen ville att mamman oxå skulle åka skidor o då hon inte 'äger' några egna skulle hon leta efter tegsnässkidorna som fanns på gården.

men först hjälpte hon barnen att klä på sig o spänna fast sina skidor ni vet såna där barn skidor me remmar som man kan ha vanliga skor i....   väl fastspännda sa mamman åt barnen att vänta på gården så dom inte skulle hinna åka sig less medans hon gick o letade åt dom där skidorna....

inget barn ville vänta utan följde efter mamman o letade, sonen klarade det ju galant eftersom han är 6½ år o duktig på att skida....  därimot blev det som mamman befarat att dottern inte hade det där tålamodet med skidorna.....  

så högravid, fullt påklädd lite irriterad på tegsnässkidorna för dom inte passade utan hon var tvungen att gräva fram några gamla från -70 talet, som dock passade på hennes skor men vallade, vad är det så det blev som att gå....
men det var ju bara det att hon  skulle följa me på en tur så det att dom inte gick att 'åka' me gjorde ingenting.....

så nu när mamman äntligen fått på sig sina skidor kom sonen med en tappad skida,  åååå fet o helt åt fanders för osmidig, ner på knä för den stackars mamman , på me skidan, o i detta läge hade dottern fått sig upp på benen fortfarande arg o fnysandes.....    jag o sonen åkte ut till henne på åkern , då skulle hon ju sno o ja, då var ju skidorna ivägen igen.... nu blev hon så där vansinigt arg som bara hon kan bli.... o skrek o ja....   skidorna fastnade, hon arg o skriker o bara arg, går inte ens att prata me......  

slutar då me att hon lyckas  komma upp på spåret där vi står o väntar för hon vet att mamma inte kommer o hämtar henne o hjälper na'   ..   men ute på spåret händer det igen.... nu drar hon ur foten ur skon tillo me.....

men nu är hon dock nära mamman så hon kan hjälpa henne på me allt igen.....liggandes på knä....

dottern blir glad igen o stakar sig iväg..... då kommer sonen, mamma skidan!       iiiii  vad ska jag säga.....

dumma skidor!  ner på knä'  detta är nog bra träning för den gravida kvinnan tror ni inte?   upp i gen...  stavar, nej såna har inte mamman så hon tar sig lite stöd på den förstående sonen som tycker synd om mamma.....

NU då,  jo nu lyckas dom komma sig iväg o åker en bit, dom åker över hela åkern o ut på vägen , då blir dottern glad, o stakar i väg i hög fart hemmåt, gick förståss mke lättare på vägen :)

sonen hinner bara en liten bit så lossnar ena skidan igen.... grrrrrr

jaja, kom hit säger mamman, men sonen säger - nej men mamma , det gör ingenting... jag kan åka så här sista biten...
bara me foten ståendes på skidan.....  nej säger mamman, kom nu ....

men mamma du behöver inte..... och så åker han iväg glad i hågen i att ha upp funnit ett nytt sätt att åka på........

Äntligen kommer dom hem , dottern lika arg som då dom började, för hon får inte av sig skidorna o har inte tålamod att vänta 20 sekunder på att mamman fått av sig sina, sonen säger ingenting o tar glatt av sig sin skida.....

Ja så kan det gå när en mamma ska vara snäll o åka skidor me sina barn........... helt färdig när hon kommer in vill jag bara säga!!


                                                                                                SLUT!
                                   
                                                                                        Sonen......

                                   
                                                  Griniga dottern...............

                                  
         Katten i familjen följde oxå med, längt bak i ledet ände tills vi vägen vände hemmåt då tog hon täten..



Sen när vi kom in fick jag så ont i magen eller inte i bäbis magen utan känndes som mjälttugg på ena sidan....  kom då på att jag inte ätit nån lunch, å trode det var derför, inte hungrig var jag men slevade i mig lite gröt... la mig i soffan o tittade på tv, men det fortsatte enda tills jag somnade o när jag vaknade var det borta...... tänk vad lite riktig vila kan göra!

nu har jag stoppat potatisgratängen i ugnen o väntar på att den ska bli klar så ska jag steka några tråkiga köttbullar till sen oxå,   mm länktar efter gratängen , det är ju så gott....

på återseende'    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmm :)


 

Kommentarer
Postat av: Louise oppa mårtsbränna

Som du sjåarpå så kommer den lilla att komma ut tidigare det tror jag, jag hade ju också enormt mycke förvärkar när jag väntade Frida och hon kom ju en vecka för tidigt, enligt ultraljudet.

Vad skönt att allt såg bra ut och att dom inte såg någon systa. Det ska bli så spännande att få se det lilla knytet när det kommer.



Ha en bra kväll vi hörs /Kram Louise

2009-01-28 @ 17:08:57
Postat av: Linda

Åh vad du är rolig! Vilken fin saga :) Visst är det rart med barn ;) Sandra såg verkligen supernöjd ut på bilden måste jag säga.

Hoppas vi hinner ses nåt innan bebisen dimper ner, så mkt som du schåar på så är det ju inte helt säkert att vi hinner!

Många Kramar/Linda

2009-01-28 @ 17:11:33
Postat av: Anna B

Ha ha ha! Jag tycker att det är som taget ur min vinter värld... Nu mer är sonen åtta och dottern sex... Tack snälla för din kommentar! Det gläder en febrig Skrivanne... Kram Anna

2009-01-28 @ 17:13:49
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Maria

Vilken gullig saga men stackars lilla mamma :-)

Ta igen dig nu min vän !

Kram Maria

2009-01-28 @ 19:26:44
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Barnens Hjältar

Haha, vilken härlig syn det måstevarit..stackars dig :P

Ha en bra kväll!!

2009-01-28 @ 21:52:13
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Nettan

Gullig saga ! Ha ha !



Tänk nu på lilla maggen för i din takt så kommer lilla maggen att bli platt väldans snabbt. Ha ha !



Hoppas du fick en trevlig kväll !



kram

2009-01-28 @ 23:29:58
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Tuva

väldigt söt blogg och fina bilder! :)

2009-01-29 @ 09:19:59
URL: http://tuvas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0