Färdigbakat för idag!

När vi var i vindeln idag så kom jag över några 'onödiga' grejer, nämligen dessa

hårdbröd låda....

ljus som matchar mina köks gardiner..


sen två fina jul grejer....  rea:)

MEN NU TILL DET SMARRIGA JAG BAKAT IDAG......


Daimmuffins...


Blåbärs muffins


Brownis..


och sist men inte minst...  Kärleks rutor.....
ser ut att bli mocka rutor men jag hittade ett annat nytt recept som jag tänkte prova....

här har ni receptet:

Förberedelsetid: 15 min

Tillagningstid: 15 min

Färdigt på: 30 min

Ingredienser

Till 1 plåt:
5 st ekologiska ägg
 4 dl strösocker
 4.5 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
 5 msk kakao av god kvalitet
 300 g smör
 2 dl vatten
 200 g knäckchoklad (alt. mjölkchoklad eller mörk kvalitets choklad)
Glasyr och garnering:
 2 dl vispgrädde
 2 msk espressokaffe
 200 g mörk kvalitets choklad 70%
 2 dl kokosflingor till garnering


Gör så här

1. Sätt ugnen på 200 grader, varmluft.

2. Vispa ägg och strösocker pösigt.

3. Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao i en skål.

4. Sikta mjölblandningen i äggsmeten och vänd försiktigt ihop smeten.

5. Smält smöret och blanda det med vattnet, rör ner det i smeten.

6. Klä en plåt, cirka 40 x 35 centimeter med bakplåtspapper och häll i smeten.

7. Hacka knäckchokladen grovt och strö över smeten.

8. Grädda kakan i cirka 15 minuter (den får inte bli torr), prova med en sticka. Låt svalna.

9. Koka upp grädden, häll i espressokaffet och rör i 200 gram finhackad mörk choklad.

10. Låt glasyren svalna något och bred den över kakan.

11. Strö över kokos och servera skuren i rutor.



nu ska jag ta ur den ur kylen o skära rutor( kanske peovsmaka oxå...)
sen är det mys me barnen innan lets dance på 4 an börjar...
visst ser ni väl det?

Stor KRAM


Kommentarer
Postat av: anne

Jag hoppas antalen och mängderna fördubblats av misstag? Annars blir det ett sjutusan till kaka med 55 ägg! ;)

2009-01-09 @ 19:46:37
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Lotta

Svara gärna på mitt inlägg angående om det är okej att tjejer är toppless i vardagen. :)

2009-01-09 @ 19:51:44
URL: http://lotteas.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jag brukar bara använda såna där löpare när vi har gäster eller ifall vi firar nått speciellt !



Och mumsigt det ser ut ! Mums !



kramizar

2009-01-09 @ 21:36:41
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack så mycker för ditt svar!:)

2009-01-09 @ 23:02:33
URL: http://lotteas.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Åh det där såg inte lite gott ut :P

Let´s dance var riktigt kul så det blir att bänka sig varje fredag ett tag nu då :-)

2009-01-10 @ 09:39:40
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0