Morgonstund har guld i mun...

Heter det ju så fint, men hellst av allt skulle jag vilja sova bort dom där gyllne timmarna på morgonen.....  att man ska va så morgontrött.....

annat var det förr när jag jobbade i grannens ladugård, halv 5 på morgonen gick jag till jobbet... men då åt jag frukost vid 9 när jag var klar o sen brukade jag gå å lägga mig en stund så man orkade va social på kvällen efter lagårn....
ja det var tider det.....  

sen har man ju hört om alla småbarn som ska bums vakna kl 5-6 på morgonen.....  ursh, mina barn har varit som mamma - sovmorgon är det bästa som finns, redan som småttingar så sov vi till 9 -10 på morgonen å det var så skönt!    irriterande var när nån ringde tidigare på morgonen o man sa att man sov- då fick man ofta höra: men du har ju små barn...... som om man kan dra alla barn över ett o samma strå.....  nej, jag har hälldre uppe barnen lite längre på kvällen o sover på morgonen.....

NI DÅ?  KVÄLLS ELLER MORGON MÄNNISKA?


Glöm inte att peppra mig me små gulliga bebis namn....

nu ska frukosten städas bort......ha en happy torsdag!

Kommentarer
Postat av: Ulrika, grannen

Uppfylld önskan???

Läste antydningar i din blogg att du ville umgås med din granne lite mer. Med bilderna du la ut på nätet igår finns det risk att jag tar på mig min glamorösa silverkjol och kommer förbi och ser till att din önskan går i uppfyllelse... Men när ska du göra snickerskakor?

Kram, kram, Ulrika

2009-02-19 @ 10:57:19
Postat av: Lizaloop

Mera namn säger du jaha då ska vi se då:

(hittade en namngenerator där man skulle skriva in mammans och pappans namn och få fram ett som passade.



På era namn blev det som tjej: Elise.

Skrev jag in barnens namn där så blev det Esmeralda.



Å Pojknamn på er blev: Ferdinand

Å på barnen: Fjodor



Andra namn då...tjaaa kanske:



Tjejnamn:

Iris

Inez

Tove

Nina

Jennifer

Moa

Elvira

Tyra





Killnamn:

Oliver

Melker

Oskar

Benjamin

Rasmus

Hugo

Måns

Linus

Markus





(vilka hade ni funderat på då?)

2009-02-19 @ 11:17:30
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej tjejen!



Hmmm...namnförslag... det är inte lätt. Tyckte Esmeralda var rätt sött :) Undrar vad det blir för smeknamn då?



Pojknamn:

Alexander

Emil

Theo

Elliot

Nils ( det heter Oskar i mellannamn :) )



Flicknamn:

Ellen

Moa

Milly (det heter en liten tjej på Oskars dagis o hon är så söt)

Alice

Alma

Molly

Tove



Står lite still i hjärnan, kommer kanske på fler sen.

Vill du läsa om en liten nyföding så gå in på http://www.alltforforaldrar.se/prinsessan/

Så otroligt små de är från början, tänk vad fort det går så är de stora!



Kramar





2009-02-19 @ 11:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0