God dag på er..

Idag ska jag åka till barnmorskan.... nu är det nästan bara 2 veckor kvar.........  
Handla måste jag för kylskåpet håller på att va tomt, konstigt!

det finns både fördelar o nackdeelar att ha långt till affärn... vi har 3 mil, så jag försöker veckohandla
vilket resulterar i att det inte blir så mke onödiga köp , men ibland skulle det fått va närmare då man är sugen på nått
eller att - nej, mjölken räcker inte...  men men så är det ...
ock nu jobbar jag ju inte så då är jag ju inte till vindeln lika ofta sen jobbar mannen åt ett annat håll oxå, så ingen passerar ens...... 

Blir det billigare att veckohandla?
nån som kollat?

Klicka för stor bild

se you later!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Absolut bättre att veckohandla !

Jag och min kompis kollade förra veckan hur mycket vi gjorde av med och kom underfund med att när man åker och handlar varenda dag så gör man av med runt 200-300,- varje dag.

Sen åkte jag och handlade mat för en hel vecka och det gick på drygt 700, och betyder alltså drygt 100,- per dag !



kram

2009-02-10 @ 14:10:48
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

hörre, vi har faktist en affär i hällnäs å dit är det inte 3 mil, finns det viktigaste såsom godis...chips.....kakor....

åsså har de ju mjölk, fil, smör, ost, korv å grejer, jättebra!

(tror öppettiderna på veckodagarna är 16-20 och helgerna 12-16)

2009-02-10 @ 14:56:45
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ja för min del blir det mycket billigare eftersom jag handlar efter lista.. inget som jag egentligen inte skrivit upp. just för jag hatar att handla och vill ut så fort som möjligt :P

2009-02-10 @ 17:41:50
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: anne

Nog blir det väl billigare att veckohandla, man låter ju bli allt det där man bara är sugen på, varje gång man går in.



Så spännande att det snart är dags, snart eller om fyra veckor... Våra barn är födda på dagen för BP alla tre, och då blev bara ettan igångsatt. Litet skumt nästan..Men så har jag också blivit gravid på stört också varje gång (till makens stora besvikelse...;)

2009-02-10 @ 19:07:20
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0