hemma blind....

ja det är såå lätt att man blir det tycker jag eller har jag just upptäckt....

idag i stan har det gått bra men trögt tycker jag.... jätteförkyld o ingen så där köplust o när man igentligen inte ska ha nått utan bara tittar om det finns nått....   först va  ju jag o wille på ögon , sen käkade vi lunch där på lassa det blev en baugette för min del o w tog en grillad korv... sen på barnenshus o bytte en julklapp sen in på stan , wille va jätte snäll o drogs me på affärer, men det som e kul me han e att han själv e intresserad av kläder o kollar mer än gärna på snygga byxor, tröjor o skjortor till sig själv.....  så till honom hittade vi en snygg röd skjorta me slips.....  sandra fick mera vardaskläder... jeans o tröja ....   själv då? nä inget åt tjocka mig, men men det är ju inte häller nå kul att shoppa stora kläder nu igen utan det är bara att vänta tills man gått ner dom här kilorna som nu lägges utan på min vackra kropp..... inte för att man kan va fin me extra kilon men ja ni vet no va jag menar.....

vi tog oss en fika oxå innan vi begav oss... blev julmust o en apelsinmuffins... mums!
lantmanna o hästmat innan vi åkte till vindeln, där jag köpte färg till mitt nyskurade stall....  och det är där hemmablindheten kommer in i bilden....  såg det ju först när man börjat måla att oj, det var visst ganska nött.....   men nu skiner det jätte bta där inne, måste bara köpa vit färg o fixa lite oxå så ser det ut som om stallet e nytt.......  kul!

vi fick oss midda på kornvägen, tjock pannkaka som ungarna slevade i sig o sen hem......

nu har barnen somnat o jag ska gå ut i stallet igen,  imorgon ska jag skicka sjukligen till skolan o hoppas att han orkar det.... jag o sandra ska ta oss en tur till vindeln för jag ska till barnmorskan, känns som om det va en evighet sen ja va där....  har bara varit där tre gånger hittils, har för mig att jag va dit mer me dom andra barnen i magen......   men jag vet ju att besöken brukar tätna nu när det börjar bli närmre till dagen D !

SE YOU...................  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0