Har du ångrat nått du gjort 2008?

Snart nytt år.......

Ångrar du nått du gjort 2008?

ska du ändra på nått till nästa år?

vill du göra saker o ting på nått annat vis 2009?

snällare?

bestämdare?

vänligare?

mer omtänksam?

ja vad har ni för tankar inför 2009?

eller tar ni dagarna o året som det kommer?

det där me nyårslöften har jag slutat me , det är bättre att lova sig själv saker o försöka gå in helhjärtat i det i stället..... sen har jag märkt att det är lättere om man tar sig ann kortare mål än helårs mål, tex om man nu ska sluta äta godis... dra inte av på allt på samma gång utan börja tex me små godis o ha kvar chips o popcorn mm sen efter en -två månader när det där suget har försvunnit så dra bort chipset..... men jag tycker att något gott måste man ha kvar i livet, vad vore det annars för liv om man tog bort allt det goda????

säger bara en sak......njut.... livet är för kort för att bara ha måsten... vad gör några extra kg?

vad jag har för mål 2009?

ja, föda ett friskt barn.....
försöka vara en bra mamma o en bra förebild för dom små....
ta mig tid med var o en ( av mina barn när nr .3 kommit)
komma i mina kläder eller komma ur mamma kläderna......
rida in min häst eller fortsätta där jag slutade i höstas....
visa 3åringen (hästen) på 3årstestet i vår....
rida in 2 åringen i höst
ha semester i sommar...
inte stessa upp mig över att det ser ut hemma.....
inte låta min man få ut alla mina agriationer.....

ja det finns säkert mer jag skulle kunna försöka bli bättre på nästa år, eller som jag vet jag vill göra men kommer inte på det just nu..... min man sitter här i fjällsstugan o spelar nitendo, o jag ska hjälpa honom snart .....
man är ju en hejare på det där, jag blir bara så hysteriskt arg om jag losar.... inte bra för hjärtat!

NEJ , imorgon måste vi åka hem till verkligheten.... 
jag som tycker det är så mysigt att ha min man så mke, hemma ser vi nästan aldrig till honom....
men men,

hoppas ni drömmer sött så hoppas jag på många svar på erat 2009....

kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0