:( :( =(

Ja så känner jag mig ungefär.....
näsan rinner, ont i halsen o en fruktansvärd hosta som förståss är jobbig så fort man anstränger sig..... nyser typ 2000 gånger oxå.......

igår morse hade wille 37.5 o det för honom på morgonen är inte sig likt så han fick följa mig till vindeln, jag var hos försäkringskassan o fick lite hjälp me min sgi o dyl.  o ,handlade så vi passade på att fara till docktorn o mke riktigt , pencelinen han åt mot öronen hade inte get resultat, hans öron va fortfarande röda så det blev en ny kur me ett bredare peparat o 10 dar.......

hämtade sandra o, hem o lagade korvstroganoff o ris
sen hade jag lust till att göra ingenting.....  trött o ni vet -förkyld!    men var tvungen att gå till stallet o ge mat o ställa in en sementring till oksanas hage, som hö balen ska stå i så hon inte drar ut så mke på backen....   nu innan helgen kommer dom att få hö balar igen för jag ska ju jobba hela helgen o nästa vecka är det sista jobb rycket för mig o då under lättar ju balarna för tomas, igentligen då behöver han inte ens bry sig om dom..... kolla så dom inte blöder el e dödssjuk bara!  

men ni vet om man har dålig kondition o tvingar sig själv att springa för fort el för långt, så känns det i halsen som om lungerna ska komma upp o blod eller järn smak i munnen - ja så kände jag bara jag gick i går kväll ute o styrde ut hö....
kroppen behöver nog vila men jag känner så , jag vet inte vad,  dåligt samvete när jag vet  att det finns massor att göra här hemma ock samtidigt vet jag att det finns kvar.... o blir allt mer att göra :(
jag är ju ivanliga fall den där som inte sitter still i onödan, så det är väl därför det känns så.......

nu ska ni inte behöva höra mina klagningar mer......    det brukar jag inte heller vara så bra på men det är ju lättare att skriva vad man känner än att klaga så där direkt.... det låter alltid så tråkigt o det är väl så att det blir som man gör det!!!

hoppas bara att jag hinner bli frisk tills på fredag då jobbet väntar annars blir det jobbigt men men en dag i taget......

har inte ni någe roligt att komma me?

snart jul......

föresten så har jag nu skaffat e legimation, ( alla kanske har det redan man är ju inte såå snabb) men det var jätte bra att kunna gå in på försäkringskassan o kolla hur mång föräldra dar man har o anmäla  sjuka barn osv... där kunde man även räkna ut själv hur stor inkomsten blev beroende på hur många dar man sen vill ta ut när man ska va föräldra ledig.....  jätte bra sida tycker jag!

                                                                                    
nu ska jag gå o krypa ner till mina barn som ligger o myser framför tv'n o bara göra ingenting, innan det blir att fixa lite lunch...... ha en bra tisdag       KRAM

Kommentarer
Postat av: Ida

Usch vad jobbigt att vara förkyld.... Lider med dig! :( Hoppas du blir bra snart! Själv jobbar jag hela veckan, mån, tis ons, tors, lör sön och måndag.. Puh! Har en delad tur idag... Så här händer inget roligt heller! kramar

2008-12-09 @ 14:13:42
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Hoppas du blir bättre snart ;)

Men SNART blir du långledig, tänk så så känns det nog bättre :)

Ha en trevlig kväll!

2008-12-09 @ 18:12:14
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0