Maj 25, 2010

Idag har det regnat så det blev en inne städar dag... inte så kul men effektivt!
torkat köksfönster o bytt gardiner, dammsugit hela huset, bäddat rent, tvättat o stoppat in i garderoberna...
sen har jag ju börjat packat oxå, vi åker ju på lördag :)

det som ser så lite ut när det ligger i högar på sängen (kläderna som ska me alltså)  blev två fulla resväskor ????
o ändå så sollar jag varje gång jag har gått igenom högarna men liite kläder måste man ju ha me då vi ska vara borta en vecka.... joo, vi ska på ullared oxå :)  men det blir nog till att köpa en till väska precis som i fjol.... hmm ,förstår inte riktigt detta.....  men samtidigt så blir barnen större o större o deras kläder blir större o större o tar mer plats, eller hur ;)


Sandra o jag har bråkat eller som hon ser det så har jag skällt på henne o som jag ser det så måste jag höja rösten för hon slutar aldrig att skrika, skriker om det mästa, bråkar me william o GAAAA,  Men jo det går över o nu är hon from som ett lamm... men VARFÖR????  men som sagt minns jag själv vilka utbrått jag kunde få som liten så hon har väl att brås på ;)   När hon blir tonåring då ska hon vara from som ett lamm o alltid göra som mamma säger ;)

Hur uppfostrar man igentligen sina ungar???
Tjat?
Bestraffningar?
Uppmuntringar?
Belöningar?
stränghet?
Göra som dom vill metoden?
Att inte bry sig ?

Inte lätt att vara mamma, men man får helt enkelt prova sig fram.... att blanda... uppmuntringar med stränghet ?
Ja ja den som lever får se om he vart nå folke av mine unga å.....

OLW Ugnsbakat - Sourcream & Onion
Har ni provat olw's nya ugnsbakade chips?
påsen är precis så liten som den ser ut på bilden 150g.... o kostar lika mke som en 300g...
så då tänker man ju direkt att detta måste vara någor delikat..
MEN jag är besviken... inte alls så goda...
okej att det kanske är mindre fett då dom e ugnsbakade istället för friterade, men det är ju inte ens potatis skivor utan potatis deg....

Nej det blir nog inga sådana någe fler gång, men igår mittiveckan godis var den kanske bra att den fanns hemma ;)


Regn...åter regn....  hoppas det håller upp ikväll då sandra ska på Mulle o jag ska springa hällnäs runt :)

Imorgon står det personalmöte, stan o hämta nya soffan på mitt schema
på sandras står det : Leoslekland me skolan...
på willes står det : vara me morfar o åka me mamma till stan...
o på lilla ellis står det : Att förjämnan hänga me morsan o bli placerad lite här o där.... ;)

Ha det gott , vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Anna

luna visar ett sådant temprament så det ska bli spännande att se vilken uppfostrans som kommer fungera hahhhaha

2010-05-26 @ 09:40:56
URL: http://annaunga.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag kan däremot tipsa om de nya chipsen Superchips som finns i smakerna Grill och Sourcream & onion. Hur goda som helst!

2010-05-26 @ 16:36:52
URL: http://elinalovgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0