Jävla skit....

...måste jag få säga..... jag är arg!

eller arg, ja  jag vet inte vad jag ska säga.... häst kräk....

blev lite mke att göra i går em / kväll, så jag hann inte blogga nå mer, sen går lille elias isäng runt nio tiden o nu dom sista dagarna då jag ej hunnit vila nått på dagen så har jag oxå krypit till kojs då, det gäller att passa på :)

men ialla fall så igår kväll när jag skulle gå o ge hästarna kvälls mat så kom den gråa hoppan´des på  tre ben...
jätte halt alltså o ville överhuvudtaget inte stödja på ena frambenet.....
tog in honom i boxen så han fick stå inne i natt, lite varm längst ner  mellan kotan o hoven....

Grrrrr.....      ringde vetrinärn i morse så hon har varit hit, trode att det kunde vara en spricka eller ett ligament som slitits av----- kul!  NEJ inte direkt... han skulle få stå på box vila o smärtstillande i helgen, så ska jag åka in o rönka till veckan.... billigt o bra så här i snålar tider.... tur han är försäkrad.... men ändå....

imorse klev vi upp efter 6, jag grejade me hästarna o gjorde mig klar sen upp me barnen, gjorde dom klara för dagis sen åkte jag mannen o elias till stan farmor skickade iväg barnen me bussen...

mannen skulle en snabbis till tandis, sen har vi gjort stan, jag shoppade lite till elias, nån body o sockar....
fikade på ak's jobb, den gamle räven har ju blivit gubbe nu :)   (hihi)
Linda , jag måste ju säga grattis i efterskott till dig... 28 , hoja va vi börjar bli gamla :)

sen käkade vi lunch på bowling hallen, gott !

ica maxi o blöjköp mm.....

sen raka vägen hemåt, hemma runt tre... titta till hästarna o sen mata lille man o sen  laga nå midda till oss stora...

mata oss själva, sen lillen igen sen ut till stallet, rida allan hade tänkt rida ut men det var nån som var för pigg, har ju inte haft nån bus kompis i hagen idag så det blev ridbanan o sen liten sväng ut efter vägen :)
sen tagit hand om sjuklingen, nu ammar elias samtidigt som jag bloggar o har stoppat i sang sandra.....

känner mig trööööööööööööööt..... konstigt va?

imorgon blir det en lugnare dag.... tro mig:)

kram på er :)


häst kraken som e skadad.....

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Den hemliga orten var burträsk.......

Av alla ställen, haha!

2009-03-12 @ 19:50:19
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Ojdå, hoppas det inte är något allvarligt med hästen

Låter som du haft en trevlig dag ändock :-)

2009-03-12 @ 23:16:01
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: emma

Nej..Hästar ger en så mkt glädje,men fan lika mkt oro...Hoppas verkligen att det går bra...Håller tummarna!!! Hälsa alla/kram E

2009-03-12 @ 23:46:29
URL: http://www.stallmalmby.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Hej! Och tack för gratulationerna. Ja oj vad vi börjar bli gamla! Måste säga att 28 år har verkligen gått fort! Nu börjar det kännas att man närmar sig 30, känner mig mkt äldre än bara för en vecka sen, haha.



För A:s del blir det 30-års fest i sommar, ser fram emot det o då är ni ju såklart bjudna :)

Många Kramar

2009-03-15 @ 18:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0