ögoninflammation....

har nog william drabbats av..... han e alldelens röd i ögonen o det kommer lite geg.... men va in på sjukvårdsrådgivningen på nätet o kollade o tydligen ska man ge det en vecka innan man söker för antibiotika om det inte blir mke besvär o jätte varit så ögonlocken fasnar ihop..... så det e väl bara att ha is i magen o vänta....  det står oxå att han igentligen kan gå till dagis fast det är ganska smittsamt men det är bara om man är där o petar.... o han e ju så pass stor att han förstår vad man säger....
men tror han får vara hemma imorn......    får se hur det ser ut ikväll o imorn!

natten hans har dock inte varit så kul, började me att han inte kunde sova, onti huvet så när vi gick o la oss vid halv 11 fick han en alvedon o krypa ner i våran säng, då tog det nog inte många minuter innan han sov.... vaknade vid halv 3 o hade kissat i våran säng( måttligt kul)   av me allt o nya sängkläder.... tur vi har madrass skydd....  men sen sov han till kl halv 9 i morse......

jag har fått veta att jag har fått rätt till att ha havandeskapspenning den sista tiden innan nr 3 ska födas.... o det känns faktist jätte bra!   inte för jag inte tycker om att jobba på mitt jobb, för det gör jag :)   men att vara gravid är att vara gravid!

så det ska bli skönt att vara hemma o förbereda sig lite innan barnet kommer, kanske vila lite o så.....

SÅ jag jobbar mitt sista pass söndan innan jul.......... 6 pass kvar!      det ni!    avis?    ä inte det... ni slipper ju bära på det tunga som jag har i magen + att ni tjänar no mer pengar än mig då.....  det är ju en nackdel... men men.....

har fortsatt skura i stallet idag, phu... ganka jobbigt me magen som e ivägen....
men jag ser framsteg....
tagit hand om mina kids, dom har inte lekt så bra idag som dom brukar.... beror nog på att wille känner sig krasslig o har inte så bra tålamod....  o sandra ja hon e inne i en mindre gnäll period nu så man måste sära lite på dom......
vi har varit ute o byggt snögrottor i snöhögen som pappa skottade ihop i går..... jätte roligt!

nu måste jag gå o  sätta på pärpannan för det ska bli krydd korv o potatis till middag......     ha en bra kväll!  

                                                                                    krammmmm
                                    
                                            killens öga nu idag.......

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Han har ju så vackra ögon den lille pojken!

Jaha så nu ska du inte jobba nå länge till....harreligen hade du inte nyss semester ;)

Skämt å sido, förstår att det blir jättebra för dig och få lite ledigt oxå, du har ju hästar å barn å en karl att sköta oxå på din "lediga" tid!

2008-11-26 @ 08:52:32
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0