Hemma...

Ja ,då var man hemma i lilla norrliden som vår by så vackert heter.....

Hästarna mår bara fint, skönt att komma hem o lukta på dom....
här kommer några vinter bilder på mina killar....

Lost min 2åring...


Almeida min 3åring.....


ursh vad jag har varit efektiv sen vi kom hem, vi plockade bort allt vi haft me oss( ivanligafall hamnar allt i hallen o blir kvar där minst en vecka innan ALLT har kommit sig därifrån)
sen har jag hunnit tvätta o tumla 3 maskiner.....
vikit undan dom rena torra kläderna från tvättstugan....
dammsugit o torkat golven....
förlängt köksbordet o gjort fint på det inför imorgon....
hjälpt william me legot han håller på att bygga....
nattat barnen o nu sitter jag här... nä en sak till.... vi köpte ju en ny tv, o den har jag ställt upp o startat i gång....
platt tv , 37'' blev det o ja, betydligt roligare o titta på än den gammla + att tomas har lovat att se mer på tv nu när han fått en ny tv..... o det ser jag ju fram imot , att ha han hemma lite mer alltså......
sen om han håller det han lovar var ju en annan sak!

Vad jag ångrar 2008?

Nej, jag kommer inte på nått.......
möjligtvis att jag äter lite för mke nu..... men et beror ju på graviditeten..... alltså att jag går upp för mke i vikt.....
men det vet jag ju att det går att göra nått åt sen..... jag har ju gått upp dom här 25 kg  två gånger förut.... men nu hade jag bestämt att inte gå upp 25.....   men jag är ju inte där än...men det är dom här sista tunga 8 veckorna kvar nu...  det är ju nu man brukar bli mer orkeslös o latare.... men nu ska jag ta mig an min 3 åring( hästen) o börja mortionera honom (tömköra, promenera, sparka me) så det kanske blir bra.....

Nå väl nu måste jag betala lite räkningar..... sen väntar nog sängen för min del, sovde jätte dåligt i natt så jag är ganska trött.....   hoppas jag sover bättre i natt.... jag har ju slutat me kli pillren o av dom blev man väldigt trött.. så om det är av dom jag sovit så fruktansvärt bra den hom här sista veckorna eller.... ja det återstår ju att se.....

sov gott den här sista natten på 2008.........

kram



Kommentarer
Postat av: Ida

Snygga bilder, undrar vem som har fotat dem ^^

2008-12-31 @ 10:49:49
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: Ida

Jo jag gjorde mitt bästa för att fånga Oksana på bild, men hon e ju så fjaskig som springer o gömmer sig så fort man kommer med kameran! :)

2008-12-31 @ 10:52:56
URL: http://idahedman.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Godmorgon! :)

söta bilder,

2008-12-31 @ 11:47:24
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Söta hästar du har :-)

Tyvärr är jag livrädd för hästar sen en avflygning när jag var liten :P

min lilla dotter på fem vill gärna börja rida dock.

Vad skall man tänka på ?

2008-12-31 @ 12:24:33
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Emma Gynning

Gott Nytt år vännen!!



Hoppas du får en bra kväll och trevligt firande!!

2008-12-31 @ 14:23:35
URL: http://frokengynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0