Underbar och lat midsommar!!

Fullspeckad midsommar afton med sill lunch och snaps sen kaffe och pajer :-)
Brännboll och bad , dans runt midsommar stången och god middag sen lekar och sen en massa surr med gosaker... olw och ostbricka mm.... Oj, det var full rulle och barnen var så underbart snälla och hade så roligt, det var sammanlagt 13 barn och vi såg knappt röken av dom när det inte vankades mat förståss :-) Dom hade en super rolig dag och det är huvudsaken :-)
 
Lördagen var lite lugnare ;-)
bad och bastu efter en lugn fm , fikade där nere sen åkte alla hem och vi gjorde inte så många knop... blev en tidig kväll ?!?
 
Söndag och sovmorgon - tack!
lugn dag, städat lite i höladan och gjort klart där så nu kan vi ta in hö när som helst!!
Tagit oss en cykel tur till kvarnhea, eller jag sprang/ gick.... bra runda då det är mer är 9 km fram o till baks, lär kännas i benen imorgon men jävligt skönt att röra på fläsket lite :-)
slarv middag i form av varma mackor och sen åkte barnen o tomas  och fiskade . jag klippte farmors gräsmatta, 1 ½ timmes styrande.... japp, motion har jag iaf fått idag :-)))))
 
helgen lider mot sitt slut och jag är utvilad vilket var vääääääl behövligt!!
Nu börjar dock en jobbar vecka... mån-ons dag, tor fre kväll och 16 tim på söndag.....meeen, bytte ju bort fredagens pass mot ett förra veckan så jag och mannen ska passa på och unna oss mys på våran 5'E BRÖLOPPS DAG!!!!
 
5 årsen, fattar inte...5 år- vart tog dom vägen?? livet leker :-)
 
Nä nu ska jag försöka samla in alla sommarlovs barn och få dom i säng, 2 ska på fritids/dagis och en blir hemma med kompis!
Ha en bra måndag, kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0