Liseberg!

Alltså måste börja berätta om vår minsta gulliga kille som tyckte det var alldelens för spännande idag så han har inte kunnat sova NÅNTING.....hallå, han är 15 månader!!!!   men go o gla o inte klagat på nånting....  morgonen började i vanlig ordning att vi vaknade 8, jag tog på mig joggingskorna o drog ut på en lite längre runda, barnen cyklade o köpte frukostbröd sen åt vi en härlig frukost tillsammans, sen följde fm med lek o en sväng ner till stranden.... efter lunch (föresten har jag nog upptäckt varför inte ellis velat äta på nån dag: 4 stora kägel tänder har dykt upp....) så trampade vi in till varberg för att  ta tåget till Göteborg o Liseberg!!!

Alltid lika spännande att åka dessa olika tåg /spårvagnar....  vilse i storstan, eller det kanske syns att vi är turister :)  tur Göteborgarna är väldigt vänliga o hjälpsamma :))))

Nå väl, väl framme så åkte barnen massor me karuseller den ena värre än den andra... jag behövde inte åka nån :) Tillome Ellis fick åka en...bilder kommer förståss :)

Själklart blev det glass, sockervadd, skräpmat osv innan kvällen o hemfärd började göra oss påmind.... så bara att försöka hitta rätt spårvagn o sen rätt tåg men det blir lättare o lättare iaf :)

JÄTTE KUL har barnen haft o inge gnabb eller tjafs... LYCKA!!!

Föresten JAG O SANDRA VANN JU EN 2KG STOR TOBLERONE oxå....  det var oxå lycka!!!!

På tåget hem ,tar ca 50 min, så somnade Ellis när det var 10 min kvar... 20.15 var då kl.... lill killen men då gick han inte att väcka sen, så det blev en liten specialare... han fick ligga kvar i vagnen som sedan fick stå i cykelkärran för vi var ju tvugna att cykla hem från varberg dom sista 5 km... men det gick bra o inte en reaktion från killen...

Hemma så klädde jag bara av honom, bytte blöja. stoppade in vällingflarran o han drog i sig lite välling sen snodde han på sig o sov vidare..... Min Liten :)

Stor barnen kvälls fikade, ringde mormor o morfar o berättade om sin dag o sen sängen...  man mår så bra av att kunna tillfredställa sina barn o att dom har så roligt... det är lycka!

Nu laddar jag inför ännu en joggingrunda imorgonbitti med en toblerone ;)

Hoppas din dag har haft en liten solglimt som förlänger livet!!!!!

KRAM


Kommentarer
Postat av: anna

vad härligt ni verkar ha det!!

2010-06-03 @ 07:42:44
URL: http://annaunga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, glass som är så gott. :P

2010-06-03 @ 12:54:20
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0