Trötta ben... trött kille...trött hund!!

Koda kastrerades ju igår....så vi var typ i vindeln hela dan, lite räjning fram o till baks o handlade lite små grejer, var dock på ica två gånger... jag och elias köpte först lunch sen åkte jag och köpte middag i form av kyckling :)
 
Hade två lektioner på kvällen och det gick bra , sandra lånade ridskole ponnyn putte som hon manövrade galant.
Hemma blev det förståss stallet för mig en stund,eftersom jag valde att springa på morgonen innan vi åkte, sen var det bara att kliva in i andra andan efter att barnen lagt sig och fara ner till bastu huset och jobba på en stund.. inne halv 11 och det var skönt att landa i sängen.....men inte en sån bra natt...stackars koda har inte haft det lätt, dels var han inte så trött, klart han hade ju sovit hela dan :) sen en tratt runt huvudet som var i vägen precis överallt....
 
Halv 2 var jag less så då fick koda sova i hallen, vilket gick bra för oss båda :)
Kl 6 kom elias...........GAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, Vad har hänt??? han är så eginyttig och trött och arg, han har igentligen inte sovit klart men vaknar o kommer änndå ??  imorse försökte han faktist ligga med mig en stund men lyckades inte somna om.... så det var bara att stiga upp men jag blir inte på det bästa humöret när jag inte får sova......  taggade upp och städade en hel massa, skönt sen blev det 5 km på bandet.... och det känns i små benen nu kan jag säga.... BRA :)
 
Elias har stenvägrat att gå ut i det fina vädret idag ????  jag har iaf varit ute en sväng, gjort stallet och tagit fram påsk riset, samt plockat undan lite :)
 
När william o sandra kom hem blev det fika och sen red jag och sandra på banan, jag silver och hon lollo :)
Bakade en kaka och lagade middag, Fläsk file!
 
sen har vi varit nere vi sjön och jobbat på, elias har dolat p ända till baterierna tog slut... då blev det bara grin och jag åkte hem med honom, matade med fil och sen somnade han på två röda i soffan framför skogsmaskiner film....trött kille!!!
 
Färgade på håret och sandra fick några slingor efter att dom varit iväg på påskkärring turne... lite fynd i år men nöjda barn ändå :)
 
Nu skulle jag vilja softa i soffan men klär på mig och följer motvilligt me mannen ner till sjön igen.....
 
Imorgon är en ny dag..... vi får trevligt lunch sällskap nere på sjön, grillar lite hamburgare och njuter i solen :)
 
KRAM KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0