Hej & Hå...Fredag!!

Igår så dolade jag o elias på här hemma, lite plock på sandras rum, stallet osv... sen efter lunch åkte vi och hämtade upp sandra för vidare transport med hästarna bakom i släpet till ridskolan där vi eller jag skulle hoppa lollo lite, men det blev ganska långt pass, framridningen ganska länge då hon var rätt bråkig och satt fast i sin tjuriga vänster sida.... tur jag är tjurigare :)
 
sen hoppade vi lite men fick aldrig något flyt på henne.... kan bero på att hon började bli trött ? hon har som inget eget mellan tempo... antingen blev det slött och hon typ trog föttrena efter sig annars drog hon på gärnet.... så här i efter hand säger jag bara att sandra GÖR ETT FANTASTISKT BRA JOBB NÄR HON HOPPAR HENNE men samtidigt så kräver hon inte så mke utan åker mäst me :)
 
Sandra ville så gärna oxå hoppa silver så då fick hon det.... det gick super bra, mke bättre än i onsdags då hon hade me han på hopplextion , nog för att det oxå gick bra eftersom hon satt kvar hela lektionen och han knappt gjorde nå bus.... iaf så höll hon upp händerna bra och satt i balans så silver skötte sig bra som ni kan se på klippet här nedan :)
 
Hemma sent och sen middag.... sängen för dom små och sedan hjälpte jag tomas nere i bastuhuset som vi ska försöka ha klart till påsk :) Då blir det invigning!!!
 
Idag har jag & Elias jobbat..... stenhårt, han har varit jätte duktig men sen är han ju en duracell kanin oxå ;)
 
Vi tömde först sandras rum på ALLT, sen hämtade vi den höga sängen som både william o sandra haft och monterade ihop den.
 
Sen har vi fortsatt och fortsatt , städat och bärt... Nu har Elias bytt rum och har sandras rosa rum med mke blåa inslag ;)
Jag är inte så förtjust i det rosa men, nu vill han ha dom tapeterna sandra hade dom är ljus rosa, lite mer bege med vita katter på... han är ju en liten hen.... men tror han kommer att vilja tapetsera om inom nått år så då gör vi det med glädje :)
 
Nu har sandra sitt rum ute i hallen, sängen och några grejer kommer att stå i mitten på hennes nya rum och hon kommer att få leva i kaos i en månad.... men det känns ändå bra, för då kan man jobba lite pö om pö... lite varje dag tills tapeterna sitter där och allt är i ordning... hon länktar kan jag säga :) Funderar på att köpa en stor mjuk sitt säck.... men dom är ganska dyra, typ 1700..... suck, men känns lika bra att hon får hela rummet fixat på en gång :)
 
Sandra hade kompis hem idag så det har varit ridning, sandra joggade lollo och jag ledde silver med cleo på så han har skrittat ordentligt idag :) Nu har vi just käkat lax, värdens bästa lax...ungarna älskar det!!
 
Ska hinna ut på en sparktur med koda så han får springa av lite energi innan det blir mörkt men det börjag bli bråttom....skymmer ganska snabbt :)
 
Imorgon jobbar jag min andra halva vecka dvs 16 timmar....  sen bara måndag o tisdag sen är det påsklov... känns skönt!!!  Fick löne besked idag... det tackar vi för :)  alltså att det snart trillar in pengar :)
 
TREVLIG HELG!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0