Älskade Fredag!!

Oj, mer slut med efter några dagars ledighet ???
Fy vad det är mke att göra hemma nu!!
 
Och eftersom stallet och hästarna går som nr. 1 efter jobb och middag så blir det några hektiska timmar efter ungarna lagt sig.... kan säga att huvudet väger tungt när det väl landar på kudden!!
 
I onsdags så hade sandra silver på hoppträningen...det gick över förväntan dom har blivit så duktig och sandra kommer på någe nytt nu varje gång hon hoppar honom så det är ju bra!
 
städat i källaren och ta hand om tonet ren tvätt och packa upp alla väskor som varit på turne'
fått sandras rum klart men det är några små detaljer som saknas men innan onsdag så :)
rensat bort alla mina häst saker från sadelkammarn för att få plats åt ponnysakerna.... det finns ju ingen häst så dom sakerna hamnade i sopsäckar uppe på vinden....
 
Det kommer en före och efter bild.....
 
Dammsugit bort allt spindelväv och städat den... Nu hittar man kanske nått igen :)
Hållit undan hemma, tvättat alla vinterkläder och städat hallen.....
 
Och idag efter lunch åkte jag o elias och hämtade mormor sen åkte vi till stan, gick i affärer, blev 2 presenter åt sandra, regn set åt dom stora och galonisar åt elias...tyg åt sandras rum och 2 små små saker åt mig!
Elias var som ett virre varv men ändå på gott humör och snäll och faktist lydig :)
Stötte ihop med fina siss som gjorde oss sällskap :)
Elias köpte en liten hamburgare som han mumsade i bilen, handlade på ica i vindeln innan hemfärd och william som var hemma fick under telefon förbereda maten och sätta på potatis och starta ugnen :)
 
Sent hemma och vi satt oss ner för att äta middag kl 19!
Tomas borta på fest och sandra ville så gärna sova över hos cleo så så fick det bli!
Longerade lollo och gjorde kväll i stallet, Elias över trött och trotsig och flamsig...
 
Ingen bra kombo med trött mamma och trött son...
Nu är det iaf tyst i huset....
 
Jag och barnen har 4 veckors inte äta godis eller dricka....
Klarar dom det ska dom få 200 var och mamman får ett - på vågen kanske ;)
så barnen fick en liten glass som fredas mys och jag ska slänga i mig en frukt :)
Trött och ska sedan ögona böj uppsöka sängen..... imorgon ska jag o sandra på klubben och hoppträna lite :)
 
Trevlig helg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0