Hej GRÄVLING!!

Måste börja med att berätta att ikväll när jag skulle gå för att ta in hästarna så såg jag nått i ögonvrån i porten då jag paserade höladan...vänder mig om och ser en grå svart svans som försvinner in i höladan... hm...tankarna går och jag tar in hästarna hör att det är något i höet, går upp på loftet och slår i väggen det prasslas och tillslut kommer den gåendes - grävlingen.....den smiter ut och jag känner att man inte kan känna sig säker med en sådan smygandes omkring.....
 
Tomas ringer lite samtal och nu 1½ timme senare så lever den inte längre :)
 
Iaf så började dagen inte så bra....Elias tänkte ta morgon kl 5.30....hmmm, men jag fick honom på andra tankar och han somnade om, vi vaknade 10 i 9 något piggare :)
Då blev det frukost och sen släppte vi ut hästarna och åkte till brännland på Leos lekland.... Barnen älskade det och var så snälla...full rulle.. lite god lunch och bus.... barnen var trötta halv 2, eller inte Elias han ville vara en stund till.... så vi stannade lite till sen köpte vi glass och åkte hem, lämnade william på kornvägen som skulle på träning i lycksele i kväll sen följer han me mormor o morfar till fjällen imorgon.... 
Det eller jo, HUR kan det bli så lugnt med bara en av dom stora hemma??  skööönt att få ha det så ibland :)
 
Hemma svirade vi om och sandra red ut med Embla....medans jag mockade!
Torsk o lax burgare till middag, lungt och skönt Elias satt läääänge och svamlade  utan stress....
 
Nu väntar jag in mannen från grävlings jakten så vi kan se andra filmen av Johan Falk.... kommer att vara trött imorgon :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0