Äntligen en dag utan regn....

Så underbart härligt att det inte har regnat idag..... det finns ju så mke man kan göra och vill göra ute!!!
Idag har jag och Elias skjussat hem lilla shettisen wilma. vi tackar för att vi fått haft henne hos oss trots hennes tjurighet har sandra haft nytta av henne :)
 
Gjorde stallet och spånade när vi kom hem sen lite lunch och sen ut igen, vi hämtade gran och tall ris samt en liten gran, planterade ner ljungen vi köpte igår och gjorde så fint på bron :)
Nu är det bara en större tall och gran som saknas som vi ska brevid pippimaten.....
 
Sen hjälptes vi åt och kärrade ved till bagarstugan där det ska bakas mjukkakor imorgon :) Jag och lill bagarn!!
 
Sen kom dom stora hem och sandra hade kompis me.... lek o bus och jag damsög och städade övervåningen, bytte sängkläder och elias fick en ny bäddmadrass igår så den har kommit på plats oxå.... säng och sova skönt, tycker jag är så viktig även om man är liten o lätt......  nu sover vi alla skönt i detta hus :)
 
sen kokade jag potatis till mjukkaku degen så är'e gjort :) spagetti o köttfärsås till middag och elias satt kvar till sist och tog en portsion till :) så söt kille!!!
Lastade Embla och åkte till ridskolan, sandra lånade Blackis och var jätte duktig. jag hoppade lite me embla och hon var faktist duktigare än jag vågat hoppas på :) men pga hennes oerfarenhet och att hon inte har kondis så var vi bara me en liten stund. hon har ju aldrig varit i ridhus men hon var så duktig :)
 
Hemma....soffan.... hemma......soffan.....så jäla skönt!!!!!!!!!!!  
snart dax att sova:) lite fika först, eller en banan kanske ;)
 
Är ni sugen på mjukkaka- välkomen o fika imorn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0