Sportlov!!

Hade önskat att jag kunde aktivera dom äldre barnen nu när vi är lediga och har sportlov!!!
Men Elias har feber sen i måndas och en besvärlig hosta... idag är han dock mke mke piggare dock lite feber kvar men inte så påverkad. och hostan är ju kvar men den brukar vara seeg....

igår så städade jag hela huset från topp till tå ( har varit borta för länge...hade abstinens :) packade upp allt och tvättade en massa maskiner. Tomas kom hem lite tidigare och jag gick ut i stallet och tog han om det + att jag borstade upp silver och longerade honom!  sen gick jag in till sjuklingen och tomas åkte skidor med barnen+ att dom åkte ner till sjön och åkte skridskor... skönt för dem att bli aktiverad!!

sen avslutade vi kvällen med ett parti kort!

Idag så har jag börjat stoppa in kläderna i garderoberna... Hjälpt barnen med deras läxa sen efter lunch så bultade jag på elias mke kläder och stoppade honom i vagnen så jag fick gå runndningen, han somnade men bättre tid att sova halv 1 än som föregående dar... kl 4... nästan lite väl sent!! William har kört skoter, vart o hälsat på pappan sin i skogen en sväng.

Elias var olycklig när jag hade tagit fram bullar till em fikat.... han skulle ha tårta!!! Bums!! Vilket vi förståss inte hade men kom överäns om att vi skulle baka en kladdkaka, så det gjorde vi... dock glömde han bort sig lite och åt upp bullen när kakan var i ugnen :) Han är inte så duktig på att äta så allt han vill ha , vilket inte är mke får han....

sen stekte jag kött och nu puttrar köttgrytan me massa grönsaker i vilket inte är så uppskattat men JAG vill ha i det :)

sen har jag hjälp william med att göra ett kolage från spanien resan till skolan så han ska visa upp på måndag!

Elias bajsade på toan men bestämd som han är så fick inte jag torka honom utan det var pappan som skulle göra det... tjur ungen satt en kvart o vänta tills william som defenetivt inte ville skulle få göra det.... så till slut kom vi överens om att jag skulle visa william hur man gjorde.... tjur unge!!

Nu spelar dom små då det är onsdag och tv förbud.... rätt skönt att ha det två dar i veckan då vi kan göra annat!
ska försöka ta oss på buberget på fredag och åka slalom... hoppas bara minstingen tillfrisknat!!  på lördag kanske det blir en skoterutflyckt och badhuset på söndag ??  Ja vi får väl se!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0