Gipsad tumme!!

Vet inte vart jag börjar men Tisdag idag och det har varit en Härlig dag med glada skötsamma barn, allt annat från igar!!!

Har satt ner krusbärs busken samt perännerna jag köpte igår fm då vi var till umeå och gipsade elias tumme som han fått en spricka i när han i söndas em klämde sig i traktor dörren. akuten för honom och pappan hela sön kväll, jag jobbade och vi kom hem samtidigt på natten halv 1!!!

Trotsiga gnälliga barn igår eller mäst den största som är i någon trots just nu, fick veta hut och fick 'straff' idag att vara hemma och inte åka ner till kompisar utan fick vara hemma och hjälpa till. har gått bra och om dom skötte sig ända till 3 skulle dom få en överraskning vilket blev att jag tog fram tältet så nu blir det att sova i det inatt för dom.... vilket dom ser fram i mot :)

Jag lever!

Fredag åkte vi ner till övik där william körde kart på lördagen men det spöregnade och var otrevligt. kallt. killen snurrade och det var inte hans bästa dag, men glad ändå!

10 år.... fattar inte att killen fyllde 10 år i lördas! år som gått alldelens för fort- nä faktist inte har tagit reda på varenda minut :) han firade med att bjuda sina kompisar på karting banan på tårta- uppskattat!

Söndag var ett låååååångt arbetspass men det sista då jag nu vabbar för elias brutna tumme....alltså betyder det
SEMESTER!!!!  5 V skulle ju bara vart 4 men blir nu alltså 5- ofrivilligt men ack så skönt!!

semester innebär oxå höskörd, så tomas slog ut igår kväll och jag har vänt en sväng idag men som det ser ut så ska det 'suck' komma regn imorgon.... vi ser väl!

Har i kväll sen tomas kommit hem gått rundan med bästa jossan :) slogs dock mot myggen...mygg jävlar!

Nu ligger barnen där ute ( tog ett tag att skriva detta inlägg :) i tältet, vi har slagit vad.... kommer dom in och har bråkat eller retas eller dyl. vinner jag deras månads peng. klarar dom att sova tillsammans ( vilket har hänt hämst sällan ) så får dom månads peng imorgon :)

Elias har sommarlov- han fick somna i soffan med mig :) MYSIGT!

Orkar inte bråka utan väljer mina strider!

Nu är det min tur, fast vi hade sovmorgon.... det har blivit lite sömn för alla i helgen så inatt sov elias 13 timmar och jag skrapade ihop hela 10½ :) LYCKA!!

Nä nu säger jag god natt så ska jag försöka uppdatera bloggen lite oftare nu när det är semester...eller ?

kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0