Friserat mina barn och avtrillning!!

Mys morgon hade jag o elias efter jag skickat dom större till skolan, först sov han till 8 sen myste vi framför barntv till kvart i 9 innan vi tog oss för och käkade frukost.

Sen damsög jag och städade över våningen.... sandras rum tog typ 2 timmar!!! Jag fattar inte hur hon han få det så fruktansvärt stökigt och att hon ens vill vara där när det ser så ut ????  Alltså , jag ångrar att jag inte tog ett före ock efter kort!!!!

Lunch och lite små fix sen gick jag o elias ut en liten stund men oj det som hade sett så fruktansvärt härligt ut genom fönstret med strålande sol och blå himmel vár inte det.... eller jo om det inte hade blåst!! he sne kaaalt!!

När william o sandra kom hem så fick dom göra lite läxa och sedan klippte jag dom fina... eller blev inte riktigt nöjd med sandras men arsh det fick va så.... elias har kite tofsar kvar här o där...haha, han hade inte tid att sitta kvar!!!

sen åt vi (eller inte jag för det är alldelens för mke kolhydrater för mig..) tjockpannkaka och sedan åkte jag och sandra strax efter 4...

Ridskolan och sandra red en större ponny som heter filippa och det gick så bra , hon var så duktig och jag blev så himla impad, hur det nu gick till så kom hon på hur hon skulle göra då vi red skänkelvikning, och hon lyckades göra jätte snygg skänkelvikning i ena varvet ?? på den stora ponnyn där hon inte eller jo kanske når nedanför sadeln me skänkeln .... men hon hade tat ut foten ur stigbygeln för att nå ner lite bättre :))

Men sen när vi galopperade kom en annan häst för nära bakifrån så hon sparkade åt honom och sandra var inte berädd och åkte i backen.... en liten tår men bet ihop.... duktiga lilla tjej!!  slog i huvudet lite men det gick nog bra!!! satt upp igen och fortsatte trava.... det är min tjej det!!!!




Hemma så är det förberett för morgon dagen då det är frilufsdag för dom stora, william ska till buberget och åka slalom och sandra ska till en backe i närheten och åka skrana o käka semla.... mysigt!

Var tvungen att ta fram saxen igen då jag kännde att nej, det blev inte snyggt på min lilla socker topp... Nu är hon fin!!!

Jag och elias ska ha en fixa dag..... tvätta och vika in kläder behövs nog.... alltså, bara några få dagar kvar tills vi åker till spanien... bara en sväng till bjurholm, jobb och kalas kvar.... phu... allt hopar sig...varför??

Min älskade man fyller desutom år imorgon!!!! Hurra för honom :)
Han får bli firad på torsdag då vi firar minstingen oxå....  mke nu!

Har ett seeegt internet... suck! Nu ska jag äta en frukt och sen se vad vi ska ta me till fastra imorn... puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0