Idag har det regnat heela dagen!

Inatt när jag körde hem var det inte heller någe vidare väder... fy fanken va det regnade!!
Hade ställt väckaren på 9 imorse och fy va jobbigt det var .... det kommer som efeter det där med min sömn...måste få sova, och inatt tyckte Elias att det var morgon halv 5 då han kom till våran säng... han la sig sen nä men är det inte morgon snart och han gick och kolla ut bakom rullgardinen och som tur var så var det ju mörkt...  2 gånger var han och kollade innan han tillslut stupade bakom mig....
 
Jag märkte inte ens när tomas tog och bar ner honom för dagis.... men upp klev jag trött som fanken, tur Linda kom och förgyllde min fm, jag passade dock på att rensa blåbären samtidigt som vi surrade.
 
Sen blev det städ och plock i hela huset :)
Grävde potatis i spöregnet som vi skulle ha till middagen.... När william o sandra kom hem blev det fika och sedan ville dom stanna hemma medans jag åkte till vindeln för att lägga mina pengar på ica, dvs handla!
Hämtade upp gulle plutt och det är så mysigt när man är efterlänktad och får en puss....
 
Elias frågade direkt när vi satt oss  i bilen : får jag sova nu ? Är du trött frågade jag ? Ja, mamma det är jag...
....är det långt kvar? .... jo, en liten bit , vet du....... Men mamma , då somnar jag - Ja men gör det då, då väcker jag dig när vi kommer hem....Mmm......   Men sen var det så mke att se på efter vägen, dom håller nämligen på att lägga asfalt nu så det var bultar och asfallt läggaren mm......  skönt att han inte somnade för det brukar bli så gnälligt sedan....
 
 
Efter middagen så städade vi elias rum, damtorkade och butte sängkläder och gardiner. Mke uppskattat då det blev blixten MC quin på dom...
sovrummet fick sig en uppfrächning oxå, damtorkning, nya sängkläder och nya gardiner :)
 
Barnen har varit ganska snälla utom då dom drog ut i regnet utan vare sig stövlar eller regn kläder, då fick jag ta fram min arga röst.... tycker inte om det men ibland måste man!!
 
Nu sover dom små, hade tänkt att sätta mig framför tv'n men hamna här istellet..... jaja, magen kurrar lite , fanken oxå.... alldelens för mke gott i helgen :)
 
Om 5 dar då blir jag ett år klokare :)  Jag har önskat mig en ny damsugare av mannen, och blir faktist besviken om jag inte får en!!  Sen är det alltid roligt att presenter när man fyller år.... typ smycken och krimskrams (vitt)
såg föresten en fin ask som såg ut som en bok på en affär i vindeln ;))
 
Nä, jag antar att jag blivit för gammal för presenter!!
 
Nä, nog om det Ha en bra kväll och vet ni vad... imorgon är jag oxå ledig, då tror jag att jag o lille man ska baka lite :)
 
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0