Hej i kvällen!

Godis sugen nånting.... semestern är slut och godisätandet på veckorna likså.... men det är svåårt!!
Att jobba heltid och 8-4 (ingen lunch) är inget jag strävat efter....eller bävat för att den dagen kommer, NEJ tack säger jag bara åt det.... shit hinner ingenting!!!!

Nu har jag bytt schema och kommer att jobba mer dagtid för att kunna umgås mer med familjen men i veckan har jag desutom tagit på mig extra så det blir dag heela veckan lång....

Igår när vi kom hem kastade jag i barnen mat som fanns färdig för att sedan laga middagen bestående av pasta och skinksås. sen gick vi ut i stallet och sandra red silver på banan.
In och städa bort. tvätta och vikte ren tvätt. la i säng en trött kille och landade i sängen strax innan 22 för EN TRÖTT MAMMA ÄR INGEN GLAD MAMMA!!!

Jag behöver sova för att orka vara glad och tålmodig med mina barn :) så att lägga mig halv 10 är mitt mål varje kväll men klockan går i räser fart och det känns som att jag inte hinner göra nått!!

Idag kom vi hem lite tidigare än igår för då handlade jag ju oxå, lagade korv o makaroner. städade bort och gick ut i stallet, sandra red ut i skogen och jag o elias följde me på fyrhjulingen.
sen in och jag lagade spagetti o köttfärsås- alltså morgondagens middag :)
Elias kollade in radioapan på datorn :) sen kvällsfikade han och jag hade bestämt att söva honom tidigare då han är så trött på morgonen när vi ska upp men inte gick det.... det tog 45 min innan han hade lagt igen sina blå....
Duchat och fixat inför imorgon.... funderar på om det finns några röda gubbar i landet som vill in eller om det blir data tid resten av dessa 25 minutrar som är kvar av kvällen :))

Imorgon kväll är det ridskolan som gäller efter jobbet!!

Läääänktar till helgen, kan ja säga!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Själv har jag ett glassbehov som bara den. Tänkte att jag skulle bli duktig nu när A har börjat jobba igen o inte äta glass varje dag. Men det är svårt när det är fint väder :) Nu har jag iofs blivit "räddad" från glassätandet ändå, för i mån på Gammlia så var all glass slutsåld & samma igår när vi var på stranden. Men idag blev det en stor skål hemma på altanen ;)



Hoppas du tar dig i säng i bra tid ikväll, svårt det där när det är sommar & härliga kvällar.



Kram

2012-08-16 @ 19:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0