Oj ojoj...

Vilken DYYYYR dag det blev idag..... pengarna ska rulla.... hur ska jag nu ha råd att shoppa i sunsvall till helgen ????  

För på fredag så åker vi söder ut.... ååååå vad jag länktar!!! Behöver verkligen lite mys tid med mannen för nu slåss vi verkligen om ''fri'' tiden här hemma.... när jag är hemma så är tomas ute och när han e hemma så är jag antingen på jobbet eller ute i stallet!!!!! 

Varför så mke nu ??

Jag hör hur regnet smattrar utanför och är glad att hästarna har höbalen under tak så dom behöver inte ens stå ute o bli blöta.... kanske kallas bortskämd!!

Ja iaf så har jag ju tänkt länge att köpa mig en ny sadel.... har ju haft min i 13 år.... så det börjar va på tiden!
Men nu har jag ju bara en häst som går att skritta på och framtiden är ovis om hur mke han håller.....

Ja iaf så blev det en sprillans ny sadel till den unga stjärnan... alltså sandra och silver! Den gamla ponny sadeln han hade passade kast och var på gränsen för liten för sandra... så bara att punga ut eller skrapa ihop till en ny fin... nä hade inte behövt köpa en helt ny men silver är så rund om ryggen så det är så svårt att hitta en och nu var det ju expert hjälp me massor av sadlar att prova... så bättre och snabbare hjälp kunde vi inte fått :)



Idag efter jobbet så var det någon som stoppade en 5 krona i mig.... damsög, städade undan, diskade, tvättade, ut i skogen och hämtade en tall till pippi och hängde ut mat till dom, en gran att ha ute, enris till bron och en liten gran till tunnan... skrittade solong och mockade... sen var kl halv 2 och jag var tvungen att åka till vindeln me silver... hämtade upp ungarna på vägen och sen har vi vart på ridklubben.... tomas hämtade upp sparven elias och jag o sandra fick det lite lugnare... vi lyxade och åt middag på ims, gott me hamburgare... tror det var... hmmm läääääänge sedan!!!!

Nu sover barnen så gott och det ska bli skönt med en hemma dag imorgon och få rå om lilla elias!!
Dock har tvätt stugan svämmat över av ren tvätt så jag tror att vi måste ta tag i det imorgon.... sen ska solong skrittas och sandra ska rida silver då hon kommer hem!

Nu ska jag njuta av livets goda.... glass blir det, jo jag vet det är måndag men jag jobbade ju i helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0