intervaller... fredas mys och mke jobb !!!

Jobbigt att vara ifrån barnen i 3 dygn.... jobb 3 nätter på raken hör inte till vanligheterna som tur är :) men pengar pengarna är så välkomna den 27 oktober :)))

Idag så skrittade jag solong och städade hemmet lite..... dammar igen då jag är borta ;)
betalade lite räkningar oxå... suck!

sen skyndade jag o hämtade elias o sandra som hade tårt kalas på dagis.... mumsigt... mysigt att krama på dom små....

sen hemma så myste vi en stund innan jag började med maten det blev hel stekt ytterfile med en ny potatisrätt... läste en recept bok från alla nobelmiddagar genom tiderna och hittade att man skulle skiva potatis tunt sedan steka i olja och sist steka i smör .... men jo dom gick att äta men såg inte så roliga ut då dom blev så mörka... gjorde lite vanligt stekt potatis oxå... rödvins sås och svampsås.... tomat,lök o fetaost sallad....mmmm mke gott!!
En smirrnof ice att dricka som smakade mmm

sedan städade jag bort och jag o sandra gick ut i stallet... skyndade att komma ut och jag gick o sandra red runningen eller jag fick lite intervall träning då sandra galopperade 4 gånger, maxpuls kan jag säga men oj så härligt det var att komma ut i friska luften... sandra var jätte duktig och för mig var det skönt att skumpa ner efterrätten som bestod av en suuuuper god hallonpannacotta!!!! Mmmmmmm va gott det var :)

Nu har vi mÝYYYYYYYYYs i soffan, william o sandra äter chips som dom aldrig sett det och ja må säga att det va gaaanska gott!!! Ellis har ätit en halv klubba och några godisar från ett halsband... nä nu mätt sa ha... fasiken va bra :) nu sova sa han oxå men tror han ångrat sig just nu... men trötta ögon och en sockerbusig unge.... Idol klinkar på tv och hör o häpna men Tomas sitter oxå med oss i soffan ?? japp jätte ovanligt men mysigt!!

Fick ett mindre trevligt samtal idag.... kaklet o klinkern är försenade...bläääää, vi som skulöle upp me det nästa helg ...gaaa... men ska ringa o kolla en till gång på måndag om dom kan spåra det... fanns tydligen inte i sverige då vi bestälde det... prutt!!!!!

Nä men om man ska trycka lite mer chips nu då... det har man väl gjort sig förtjänt av...eller ???

Ha en fortsatt trevlig mys fredag!!!!!  pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0