Tisdag!

Såg mitt inlägg som jag skrev i går kväll inte kommit me så här kommer det  :

Sandra var super duktig på ridningen idag och vågade tillo me galoppera :)))

Efter handligen i morse så åkte jag hem och började med att klippa gräsmattan... sen lite lunch, och jag började måla med penseln i hallen, typ runt dörrarna och över dom blå fåglarna!
Lagade dagens middag, spagetti o köttfärsås!'

sen red jag solong i skogen och första jogging turen :9

lastade silver och åkte o hämtade barnen, drog till vindeln och tomas hämtade ellis och jag o sandra åt lite midda hos mormor innan vi åkte ner på ridskolan :)

Hemma så var det natt och tv en stund för mig innan sängen kommer o tar mig!!!



Idag så , fan va trött jag är.... förkyld ? halsontet försvan på bara en dag i torsdags men sjuuukt trött o i morse även snorig.... lat fm me ellis i soffan sen fick jag ett ryck för att ligga still är inte riktigt min grej.... klädde på oss o tog ellis i vagnen och gick runningen i lätt dis regn, helt ok väder att gå i och skönt me frisk luft ända tills halvvägs då det började spö regna :(  motvind, spöregn och gegga att styra vagnen i.... inte min dag!!!

monterade ihop en hylla till kontoret som vi köpte sist på ikea... ellis hjälpte sin mor att skruva... hm!
Lunch och sedan målade jag lite i hallen....
dö trött på em och la mig på soffan o vilade innan middagen lagades, det blev köttfärs biff, ägg o potatis!
sandra läxläsning och sedan hela familjen klipp.... nöjd och det blev bra, man måste förståss va suuuper snabb me ellis, typ  4 minuter sitter han still.... men idag så fick jag köra maskinen på honom :) duktig kille!!!!

duchade bort lite hår och ellis var mke snabb upp på övervåningen och tyvärr så ville han måla lite på sitt rum, så det blev lite vita ränder där fint på tapeten :/ han har alltid varoit en snäll o lydig kille men nu bara för vi pratade om att han inte vart så trotsig så kommer det väl nu då..... suck!!

Nåväl, nu ska wille ligga me ellis så han somnar...hm lär väl gå si så där 2 sekunder innan det blir livat i holken...
imorgon är det onsdag och barnen ska på dagis /fritids.......ska hinna göra bort lite innan jobbet!!

på återseende, kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0