Dålig, utan insperation!!

Ja det är vad jag känner för att blogga om på denna blogg som handlar om min vardag.... förstår inte det men just nu är det mke roligar att skriva om allt som rör den nya hästen på hästbloggen men men ... jag har ju sagt det förr o o jag säger det igen... denna blogg är mer som en dag bok för mig , sånt som kan va kul att ha kvar i framtiden... kunna återblicka  o komma ihåg hur det var... nog för att ibland blir det lite som att jag skriver för er oxå... men det är svårt att skilja på det... jaja nog om det!  det kommer helt enkelt blogginlägg när jag känner för det :)))

Idag på fm var jag super eftektiv... sandra var hemma igår från skolan pga ont i halsen men skulle bums gå till skolan idag medans william kom upp till mig 6.30 och inte ville åka på skolan för han var så snorig och det var han verkligen... så han fick va hemma men han har bums bestämt att han ska på skolan imorn.... för det är så här i vårat hus att vi har bestämt att om man är hemma från skolan ska det inte vara roligare än att gå till skolan så alltså inge gå ut.. inge bus.. inge godare att äta (godis o sånt förståss)  bara vara hemma o va sjuk!!!
och det tycker våra barn är så fruktansvärt tråkigt så då är dom inte hemma längre än nödvändigt.... 
självklart släpper jag inte iväg dem till skolan ifall dom fprtfarande är sjuk men nu handlar det om snor.... rinnande... o tät näsa o jo visst... eller näää, min näsa har nu runnit över 1 vecka... och så länge kan ju inte barnen va hemma för lite snor..... eller??

ja vart var jag... jo super aktiv... damsög huset och damtorkade övervåningen (inte sandras rum, det vill hon göra själv) sen kom farmor o fråga om jag skulle rida :)  så då tog hon elias och lekte ute med honom medans jagred på banan!!!  in o fixa lunch, sen var det sovning för ellis och jag gick i stallet o mockade o gjorde klart där....   sen när jag komm in satt jag vid datorn ett tag sen blev jag glatt överaskad då mamma kom o hälsade på :)

Middag : bacon, korv ägg (potatis) , sen badade jag ellis o william duchade. lite tvättstuga innan det var dax för kvällsfika... sen tog tomas över och jag sparkade till bya huset för att städa o ställa iordning inför lördagens skotercafe....  nu hemma och funderar som vanligt om det finns något man kan stoppa i magen... varför kan jag inte låta bli allt gott som finns, som tur är har vi sällan nått hemma men alltid nått slinker ner....

jaja... en dag kanske jag oxå blir smal :)   vill jag va det då?   trivs faktist ganska bra i min kropp som jag har just nu och det är ganska skönt att inte ha ångest el liknande så fort man stoppar nått onyttigt i munnen... men lite mer trimmad kunde den glatt bli men det är ju så förbannat jobbigt ;)

rida mig i form....japp det är mitt nästa hopp :) *haha*

hörni.... sov gott.... kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0