Bortbjudna på middag ikväll!!

Vilket uppskattas regält, kan jag säja... att så lite ska bli så skönt, att bara komma hemifrån o slippa laga middan... vi får väl se hur mke jag petar i maten jag som nu försöker vara duktig o inte äta kolhydrater....  jag hoppas på kött o potatis typ för då kan man ju välja bort kolhydraterna, annars är det om det tex är en paj... hmm, ja dey blir spännande att se!!!

Lillebror sov inge på dagis igår och det var ju en låång dag för honom, han lämnades ju redan före kl 7 .... han somnade i soffan hemma när william skulle passa honom en stund ca 18.15.... Tomas försökte väcka honom men det var bara grin o gnäll..... så han bar upp honom till sängen... halv 8 imorse vaknade lilla guldklimpen :)

vi åkte 8 hemmifrån jag o ellis, han fick vara hos mormor ett tag medans jag var me hästarna på ridskolan, hovis kom o skodde solong och jag han rida inne oxå , vilket lyx ;)  desutom skötte sig killen super bra :)

hämtade ellis kl 11, då han just fått lunch i magen och åkte hem.... lastade ur hästarna sedan gick vi in och jag fick bacon o ägg i min mage o ellis gick upp o la sig själv i sin säng när jag stod o lagade maten , jag sa... ellis nu ska du sova, du kan väl ta snutte o tutte o gå upp o lägga dig!!   det gjorde han oxå :))  mäkta förvånad blev jag... men han han komma ut ur rummet en gång så jag fick följa me honom i säng en gång.... men han är så duktig med sin nya säng!!!

gick sedan ut i stallet, mockade bort o plockade ur bilen o städade ur finkan.... 
Nu har barnen kommit hem från skolan , william blinkar mke nu igen.... torra ögon ??
ska fråga n om dom vill fika..... 

hoppas ni får en härlig start på helgen.... det får nog jag!!!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Så bra att du fick tag i hovslagarn, var det Glenn? Jag tycker du ska unna dig och äta allt som bjuds ikväll! Det är du värd! Tänk att Elias har blivit stor kille, egen säng och är så duktig! Tiden går alldelens för fort. Ha en trevlig helg!

Kicki

2011-03-25 @ 17:40:44
Postat av: Anna

Ja det var Glenn som kom :)

Ja, Ellis har verkligen blivit ''stor'' och duktig , tyvärr finns det mke trots kvar men det kommer ju alltid att finnas där misstänker jag :)

Tack för dina peppande ord - du är bäst!!

2011-03-26 @ 10:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0