Underbar helg....

....med nära o kära, snälla glada barn och mke gott att förtära så har min midsommar helg varit!!!!

Fredag så var det en hel del regn men mitt på dan sprack det upp och vi kunde spela vår årliga brännboll som e så skoj!!!  ja, först var det ju sill lunch och efter bränbollen blev det go fika me kladdkaka o blåbärs paj...mmmm dock lite sent men så är det ju, regn sedan och som tur är har vi ju bönhuset som vi var i på kvällen... annars hade det varit svårt att vara så många..... det blev grillat sen lite lekar för barnen + dans runt stången.....  ellis ville inte somna i vagnen så vi gick hem runt 22, städade bort sedan satt vi ute hos oss en stund efter barnen lagt sig :) en aldelens lagom dag!!!!

lördagen började jag med att springa rundan...eller springa o springa var väl att ta i...jogga, haha....
sedan följde en lat dag me mys o gott att äta, jag fick till o me sova middag- vilken lyx!!!
sedan på kvällen gick vi ner till badstranden för att ha grill kväll me dom som bor där nere, det var väldans trevligt och vi spelade kubb o käkade korv. dom stora baranen badade ,bastade o fiskade.....
men det blev seeent..... och lillebror ville inte somna i vagnen förrän vi gick hemmåt... men men det är väl bara midsommar en gång per år....

det var då skönt me lite sovmorgon idag :) väckte barnen kl 10.....  sen har vi inte gjort så mke idag, jag har promenerat rundan, barnen har lekt och tomas har vart i garaget.....  lagade en vb ost paj till middag- rätt gott faktist! sedan for barnen o tomas till flotten för att fiska, jag o ellis var hemma för lill killen fick feber här på em...  inte så kul men så är det ibland , vi får hoppas det är en snabb feber som e här o hälsar på....

sen kom mormor o morfar me jordgubbar, så det blev glass o gubbar för hela slanten- fasiken va gott!!!!
rökt fisk hade dom oxå me så barnen fick goda fisk mackor till kvälls fika....slank ner lite i min mage oxå :)

nu sitter jag i soffan och softar.... tomas håller på att slå gräs.... jätte tidigt men det ser ut som att det ska va fint väder hela veckan och det får vi nu oxå hoppas på.... vi måste ju chansa!!!! sen är det mke gräs nu oxå, timmotejen är utslagen oxå så...inge att vänta på :)
men vi har då lite att göra i veckan.... det är fortfarande hö i höladan som ska därifrån innan nytt kan komma in....   ja sen ska det ju vändas en massa gånger!!!!

ja... ne nu ska fortsätta att inte göra så mke :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0