Lääääänge sen sist!

Har så jävla ont i nacken att jag tror huvudet ska sprängas bort.... varför då ????  måste ring o få tid snart... men att det kan sitta så lång bort att bara lyfta luren.....NEJ imorgon ska jag ringa!!!!

Annars då?  jo jobbar helgen gick fruktansvärt långsam och den byttes av med en förkylning.... super slö o trött, suck!!   Ellis pellis är en liten gnäll skit och sandra är en trotsig 7 åring..... behöver jag skriva mer!

Hade lovat mig själv att inte äta någe gosaker denna vecka men det sket sig rejält då jag var tvungen att få en lung njutbar stund med lite glass.... springa kan jag inte heller då hjärtat klappar bara man går.... men jag och ellis gick runndan innan regnet kom imorse, det var skönt!

sen damsög o torkade vi golvet och trotts fröken fick städa sitt rum själv innan hon fick fara till kompis!
 Vi bakade blåbärs muffins och fikade dem till em fika- mumsigt!!!

sedan åkte jag o ellis ut i skogen för att spana efter hjortron, och vi fyndade.... lovley!!
Tänk att bara behöva fara ca 2 km hemmifrån och plocka skogens guld, vi var kanske ute i 20 minuter sedan började det regna så vi åter vände hem o rensade bären.

Till middag blev det pasta carbonara, värdens godaste.....

sedan jag städat bort tog jag mig en hink och återvände till skogen för att gräva mer guld :) kom hem 1½ timme senare med ca 4 liter!!!!   imorgon ska det kokas sylt.....  åååå länktar tills det blir tunnpankaka me hjortron sylt..... mumma!!!!

Ja sedan har jag rensat bären i soffan tillsammans med två gnabbande barn.... duch och nu blir det sängen trots en underbar sovmorgon till kl 9.....  men som sagt förkylningen gör sitt och det är bara att lyda!!!

Imorgon hade jag tänkt att vi ska åka in till vindeln på fm, måste handlas sen skulle visst sandra ta sitt andra hål i örat oxå... tror jag lämnar den älsta hemma så blir det lite lugn o ro :)

Nå väl, vi höres- kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0