Höskörd... sol, bad...hål i örat och brölopps dag!!!

Tar mig lite tid att skriva lite.... det har varit en fullspeckad vecka med massa att göra!
Måndagen var lugn, bara lite hövändning och en febrig liten kille.... promenerade runningen och svettades i underbara solen!!

Tisdag skulle ju va den mysigaste dagen på året då vi firade 3 årig brölopps dag men vet ni va... det var den sämsta dagen typ..... inget ville som jag ville och tårarna kom lätt den dagen!!  hövändaren gick sönder, fick tråkiga besked, tomas kommer alldelens för sent hem för bilen gått sönder så vi hinner inte ens till stan där vi skulle göra några ärenden och sedan gå ut o käka en flådig middag på tu man hand..... bläääääää, barnen var hos älskade mamma- det var guld värt!!!! TACK!!  vi käkade nere på hotellet i vindeln bara men det var faktist otroligt gott, vi käkade röding planka...mmmm, sedan handlade vi på ica innan vi åkte hemmåt och till höladan där vi var i 3 ½ timme för att städa ut och göra höbalar av det gamla höet som var kvar där inne.... sedan blev det glass i stora tröstande lass vid 12 slaget innan ögonen slöts.....

jag har då bestämt att b dagen inte ska planeras o firas någe stort för det värkar inte vara vå melodi :)

onsdag fick jag ju sovmorgon och hör o häpna men det kanske behövdes men sov ända till kl 10... lite panik när jag vaknade men solen sken så det var bara att sätta sig i traktorn o vända hö!
klippte hela gräsmattan i solens strålar, solade lite o städade ur porten och stallet.
på kvällen kom mina älskade ungar hem samt mormor o morfar, robert o jenny så då var det fika för 9 åringen, han fick så fina presenter, en mobil och en mp3 spelare :) han blev suuuuuuuuper nöjd!!!!
innan kvällen var slut han vi ta in 2 lass hö oxå :)

Torsdag började med vända hö sen efter lunch så gick vi runningen och slutade på badstranden där vi badade o solade, en kort sväng till vindeln där jag o sandra gjorde en spontan grej som hon önskat en längre tid.... HON FICK TA HÅL I ÖRAT, ja vi började med ett så får hon ta i det andra sedan... snäll mamma hon har!!
Hem o lagade middag i värmen sen var det ännu ett kalas för resten av familjen ute på flotten, patrik me familj och ida o erik kom och förgyllde hans dag....
sandra följde me ida hem till fredrika för att mamma ska få vila öronen en stund från den surrande ungen !!TACK!
jag sprang 4 km i rask takt... sedan grävde jag ut hö lasset tomas kört in i hö ladan, vi fixade lite me höbalar som vi gjort innan det blev kväll :)

I dag är det fredag och en lat sådan, jag har bara dammsugit o torkat golven lite här hemma , ingen som velat va inne i veckan då dethar vart så härligt väder, idag väntas det tydligen regn o åska , ganska skönt änndå men hoppas värmen stannar kvar bara till nästa vecka oxå!!!

ikväll kanske vi får middas gäster, känns si o så att måsta va trevlig men men.... så är det!!

Hoppas ni där ute mår bra, det gör jag längst in i själen... bara lite stressad på ut sidan!!

puss o kram


Kommentarer
Postat av: Riviera Divina Weddings Italien

Grattis!

2012-02-21 @ 21:50:25
URL: http://weddings.rivieradivina.it/en/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0