Fastan!

Kan inte själv förstå det men redan förra året var jag sugen att hänga på en bloggare då han skulle fasta men omständigheter gjorde att det inte riktigt passade i tiden då..... nu har jag laddat o förberätt mig för att kunna haka på iår :)
när ni läser detta är jag klar med fastan men skriver eftersom så om ni tycker det står i nutid o dåtid då kanske ni ändå hänger me :)

Började i måndags med den första nertrappnings dagen, måste väl säga att det var den som var värst eftersom jag blivit en riktig kylskåps ätare på sista tiden.... allt som fanns paserade strupen och hux flux så skulle det bara paseras vätska o frukt dom två första dagarna...... jag är imponerad av kroppen för det har gått jätte bra, inte alls sugen efter någe sött eller att -jag måste ha nuuu.... så det var ju skönt!!!!

dag två var nästan oxå som ren fasta, det enda med tuggmotstånd som paserade strupen var ett äpple på morgonen samt en vältuggad smörgåstugga (kunde inte låta bli sandras varmamacka;) mmm vad god den var!!!

kan tänka mig att man får upp smaken för mat igen efter fastan..... redan nu efter första dagen känner jag GUD så gott det ska bli med en vanlig smörgås....

Något som inte var säskillt gott var gluber saltet jag tog igår kväll för att rensa ut tarmarna på gammalt skit :) Fy fan säger jag bara..... kräk varning!!!

dock kanske jag tog för lite,för någon sprutt på stystemet blev det inte... så vi får se om jag måste tvinga i mig mer nån dag....hova!

idag är då den första dagen ren fasta.... går bra, lite trött men det är jag väl alltid :) fryser lite mer ??? svårt att säga , har blivit lite mer kallblodig den senaste tiden så......

vikten Nertrappnings dag 1 .65,4
          Nertrappnings dag 2 .64,4
          dag 1 .64.0
          dag 2 .63.5
          dag 3 .63.0
          dag 4. 61.9
          dag 5  62.0
          dag 6  62.0
          dag 7  61.7

Dag 2 : idag har det varit en liten slarvig dag med drycken men har hämtat tillbaks det nu ikväll så vi får väl se om jag måste springa på toa hela natten....
Dock måste jag säga att kroppen bara är duktig för så fort jag känner lite hunger så behöver jag bara dricka ett glas så... vips är det borta :)

Tröttheten... eller det var fel ord...lite matthet tar ut sin rätt på 3 dagen.....  kände lite misströstan då jag lagade tacos till middag till övriga familjen och själv klämde jag i mig 5 dl grönsaksbuljong o jouce..... suck men det gick bättre än förväntat..... 

4 dagen.... säger jag bara VARM CHOKLAD på buberget o mjukmackor....... mmmm va avensjuk ja var på barnen men efter ett glas äppel jouce, lugnade magen sig och suget gick över..... helt sjukt men suget är verkligen psykiskt..... kissa hela tiden, ja det kan va det jobbigaste... så man måste verkligen planera så jag hinner pinka 2 gånger efter jag hällt i mig lunch tex......  imorse var jag desutom ute o red o det gick bra hela vägen ;)

Idag på den 5 dagen så har jag mått lite illa, magen lever om ganska mke... kan kanske bero på magsjukan som hägrar i huset ..... lite vatten har jag fått i mig oxå vilket känndes vid middas tid så jag försöker dricka mke nu.... annars då ?  hunger, nej inte så värst mke, jo när kl slår lunch o fika o middag så klart men inte annars :)
har som plan att fasta 8 dygn inte 10 som chemat är på  men vi får se :)  får man magsjuka så vet man aldrig vad som händer.... jag börjar vara mer sugen på det mästa.... tänk er lax, sallad god sås.. mmm varm macka...mmm popkorn.....   jaja,det hinner jag nog smälla imig så småningom :)

Nej imorse på den 6 dagen kände jag att jag känner mig rätt nöjd faktist...... Gud va gott äpplet smakade till frukost.... helst hade jag gärna smällt i mig allt möjligt men då strejkar väl magen ;) mke jouser o vatten idag änndå. typ 1dl fil till lunch...mmmm , tjuvade ellis smörgåsrån till fika. mmmm o lite fil till middag igen- lovley!!!
ikväll blir det en frukt som kvällsfika oxå....mmmm  

Hade ju tänkt att fasta några dagar till men nej, nu kände jag att jag provat detta och var rätt nöjd :)
imorgon är oxå en upptrappnings dag eller det tar förståss några dar innan man kan äta som vanligt ock nu när jag är helt oberoende av socker hade jag tänkt hålla mig borta från gosaker ett tag....hm, lär ju gå länge ;)

Upptrappnings dag. 7 dagen....  vågar inte äta för mke men samtidigt inte för lite... svår gräns!  glömmer bort att dricka när magen är så nöjd av mat.....  får dock ont i magen istället för att känna hunger ??
Idag har det slinkit ner frukt till frukost, fil till lunch, rostad smörgås till fika, 1 banan, potatis me lite sås och nån tugga parisare till middag samt en smörgås till kvällsfika!!!! 

1 veckas fastning, stolt över mig själv!!!!   Man glömer väldigt fort hur maten verkligen smakar, jag menar man äter bara för att man är hungrig.... Nu smakar allt mke mer... väldigt mke 'nya' smaker o gott......

KÄNNER DU FÖR ATT TESTA FASTA???




Här hittar du faste chemat!

uploads/1549/files/fasta2.pdf

Faste bloggen hittar du här: http://blogg.vk.se/fastebloggen


Kommentarer
Postat av: s

Men hallå... vad spännande och vad duktig du är som har sådan pondus som klarar dig från gosaker :)

2011-01-13 @ 21:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0