Gömställe!!

Igår var en em som jag gärna hade gått o gömt mig ,dragit nått över mig och bara varit i fred.....
varför?
jo, ellis har ju haft feber igår i 4 dagar...inte jätte hög men runt 38, äter inget utan hela dagen går åt till att försöka få i honom minsta lilla.....ingen mat i magen : grinig. william ringde hem starx efter kl 8 på morgonen...hade ju just kommit till skolan.... hade ont i huvudet... så det var bara att åka o hämta honom....men så särskillt sjuk tror jag inte han va.... för han var ganska rastlös hemma och busade med en liten som inte orkar sådant..... suck, sen när min trotsiga 6 åring kommer hem så underlättade inte stämningen.... så där efter middagen(ja mannen är förståss på jobbet så länge han kan...) var jag tvungen att ANDAS lite , eftersom jag nu inte kunde försvinna en stund....
men konstigt nog så när barnen är nattade o allt är frid o fröjd så har allt gått över!!!!!
Tänk om det inte skulle vara så ;)

Men någon ork till att tapetsera trapphuset fanns förståss inte, red -ja det klämde jag in på ''lunchen'' när ellis sov o william lix va hemma kunde han ju vara barnvakt....

Idagbörjade jag dagen med att skicka barnen till skolan sedan ringde jag vct för att ellis hade 38.4 idag me.... misstänkte att han hade ont i ett öra och japp, pencelin mot öroninflamation fick han av docktorn... hoppas pencilinen tar bort hostan oxå......

väntar nu häm stor barnen och sandra har en kompis med sig....phu....  
städar försöker jag hinna me idag oxå... mke nu.... 
springa och rida står på min hinna me lista idag oxå....kan jag få båda????

hoppas ni haft bättre dygn än mig...men nu vänder det eller hur!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vad jag känner igen mig. Igår hade jag oxå gärna gått o gömt mig, ingen hit att vara hemma själv m 2 barn när man själv är helt slut efter magsjuka dagen före. Sen hann bara A komma hem så var det han o Oskars tur att börja...suck... Så ingen vila idag heller m 3 sjuklingar o en massa städning o tvätt som måste göras...är bara att glömma att man själv ska känna sig risig. Så jag hoppas oxå att det vänder nu, både för er o för oss! Skönt att Elias fick antibiotika mot eländet! Kram

2011-02-01 @ 20:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0