Sovmorgon helg....

....oj vilka sovmornar vi fått i helgen... synd bara att man tar sig i säng så sent så timmarna blir dock inte fler....hmm, men i lördas hade vi sovmorgon till 8.30, då vaknade sandra först o jag vaknade av att hon var på toan.... då hade ellis sovit 12 timmar så jag väckte honom!!!!

Lördan bestod av liet småpyssel, ute lek o matlagning , vi hade middasgäster som bjöds på grillat me efterrätt.... det blev ganska sent innan dom åkte o även ellis var vaken till kl.22.... så det var inte konstigt att det blev sovmorgon i morse me... eller ellis vaknade först kl6.30 men grinade o hade inte alls sovit klart så jag tog honom till våran säng o han somnade om på en gång, vi vaknade kl 8.50... gu så skönt!!!  ropade på den unga damen men inget gensvar....  william kom dock direkt upp ur källaren...  sandra behagade att vakna efter åtskilliga väckningsförsök kl.9.40... hm, hon e 6 år undra hur det kommer att vara när hon är 15.....  men samtidigt behöver hon all sömn hon kan få.... hon är faktiskt den som sover minst av barnen.....

Idag har det varit en sån där dag då jag inte kännt för att göra något alls....  ganska skönt att hinna ha sådana dagar oxå... så tomas får chansen att göra destumer...  men efter lunch så skjussade jag sandra till sin kompis cleo o när ellis sov var jag duktig o tog hand om tvätten.... bäddade rent alla sängar osv....

Till middag blev det tacospaj, värdens enklaste o godaste... har du inte provat så gör det :

125g margarin
3 dl mjöl
2-3 msk vatten
olja

rör i hop, he ut i en pajform....

köttfärs : stekes o kryddas me tacokrydda (+ lök om man vill)
1 Gul paprika: hackas
3 Tomater : hackas
2 dl cream frech blandas ihop me paprikan o tomaterna

lägg köttfärsen på pajdegen, he på röran me paprika tomater o creamfrech.
strö över riven ost
grädda i ca 20 min 200grader varmluft

(idag hade jag på fetaost överst o sen västerbottensost på, vilket oxå blev gott...)


Imorgo har jag en till *inte måste göra nått dag* vilket känns sköööönt!!!!
Tar dagen som den kommer helt enkelt :)

Vad har ni för måndas planer????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0