Soliga dagar...

Igår var ännu en solig dag... Lovley... satt ute i solen en stund o fick lite 'bränna' :)

Mulle var det igår kväll för sandra, kommer själv i håg då jag fick gå på mulle i våra skogar hemma i vindeln...tyckte det var så kul o nu går alltså sandra på mulle i hällnäs :)  så i gårkväll skjussade jag ner sandra o alexander och medans dom var i skogen så sprang jag 'hällnäs runt' endast 6.6 km :) hela vägen utan ett stopp... men när jag väl stannade 'krampade mina muckler i benen... hm, kanske inte så nyttigt att plåga sig men jag har ju ett mål :)  gick sen ca 2 km så mjölksyran skulle lägga sig men redan efteråt så hade jag 'träningsverk'.....

Ingen lek att kliva upp i morse, men vi vaknade förståss lite för sent... 8.10 var kl när jag slog upp ögonen o 8.45 skulle vi vara i hällnäs på kvartsamtal för sandra.... vi kom förståss lite för sent men men... 3 barn... inte alltid så lätt :)
Resten av dagen har vi spenderat utomhus... inte gjort nå vettigt utan bara lekt :)
på em kom älskade morfar o lekte me barnen o körde massa motordrivna fordon.... sen åt vi middag o sen skulle hela hopen ut o köra igen så då fick jag lite egentid (skönt att inte alltid få den tiden efter kl 21...)  så jag passade på att motionera... hade igentligen bara tänkt att gå men det kändes helt ok i benen efter en liten bit så jag sprang 5 km till malttjäln o sen gick jag ca 2 tills jag mötte tomas så jag fick åka tillbaks :) Skönt att ta sig ut o röra på sig :)

Nu har jag alltså sprungit ca 1½ mil i mina nya skor som var så dyra men tydligen rätt bra änndå ;)

Efterlänktad glass när vi kom hem på bron, i kvälls solen - LOVLEY!! sen blev det nakna barn kringspringandes på gräsmattan innan duchen....   Helt sjukt men det är verkligen sommar värme nu....

Imorgon är en ny spännande oförsägbar dag med både skratt o gråt....

Lev i nuet, det kommer aldrig tillbaks.....

 

Kommentarer
Postat av: Lizaloop

herregud männsika vilken kondis du har då!

impad Du kunde ju ha kommit hit å fikat istället ;)

2010-05-20 @ 13:24:12
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ida

Vad duktig du är! :D

2010-05-20 @ 16:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0