Nej, helgen håller på att ta slut...

....så tråkigt o självklart måste man åka o jobba ikväll :( Men har fått ha mannen hemma flera dagar nu vilket är väldigt ovanligt men skönt, o en massa har vi hunnit me oxå....skulle bara vart fler timmar på dygnet :/

Igår så fixade jag mitt trädgårdsland eller mitt NYA :)  förut var jag duktig o såde morötter sallad osv... men när barnen var mindre ran det som ut i sanden + att på sommrarna är det en hel del att göra som tex höskörd, folkrace o hästtävlingar mm... men iår så ska jag ge det ett försök o william o sandra har låvat att hjälpa till så vi får väl se.....  flyttat jordgubbslandet har jag oxå gjort.... så nu är det bara till att köpa lite frön som vi kan sätta ner i jorden :)

Känns i ryggmusklerna idag att man inte riktigt är van att skotta en massa jord!!! 

Varför är det så mke man vill???  men nu har jag bestämt att vi ska fixa ordning lite på gården, lägga lite trall där vi nu har plattor osv.... sen har vi ju länge tänkt att bygga vår efterlänktade altan me karport under.... o visst skulle det gå bra att göra den nu i sommar MEN det kostar ju så mke... tyvärr är det inte gratis.. hm... köpa en lott kanske snart!  men vi funderar på att börja med den senare i sommar eller i höst.... det är ju nu vi vill ha den, inte om 10 år....    jaja, vi får väl'a se  helt enkelt!

Igår var det crossens dag för barnen.... tror william körde 200 varv på våran lilla crossbana vi har här hemma... det värsta är ju att han vågar mer o mer, han lättar mer o mer över hoppen ...hmm, mammahjärtat värker!  bara 1 omkullkörning, men en liten sån....lite bra... men ack smma fart sen oxå....
sandra har kört fram o tillbaks me pv50'n  sjunger o trallar.... vet inte riktigt va hon leker ;)

Tycker barnen är så lyckligt lottade som får denna chans att bo på landet o växa upp i denna miljö... okej, visst på veckorna kan det vara lite tråkigt att ha så långt till kompisar men oftast på helgerna finns det gott om dom här hemma....    änsålänge så är det inte så mke sjussa hit o sjussa dit... men det kommer väl det oxå!

Nä nu ska jag ta ur tjockpannkakan ur ugnen o se om det finns några hungriga vargar :)

Ha en bra dag!  

kram






Kommentarer
Postat av: Linda

Jättesnygg bild den där soliga bilden!

Gillar även att "Skink huse" får vara med i bakgrunden på den andra bilden ;)

Vad mysigt med trädgårdsland, är ju det godaste som finns att plocka sin egen sallad o sina egna morötter. Åh så härligt med sommar :)

Kram Kram

2010-05-16 @ 20:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0