TACK...

...Pappa, A-k ,Farmor för att ni stälde upp i fredas när vi tog in lite hö till 'farmen' - ni är guld värda!!!!!

Det kom dock en regnskur på freda fm men det gjorde inte så mke.... på em snurrade jag ut allt o lät det ligga nån timme o sedan stränglade jag det igen o tomas körde självlastarvagnen så vi fick in 4 lass hö....bara 10 kvar då ;)

Om det nu blir någe mer fin väder denna sommar- det återstår ju att se!!!!



På kvällen hade vi trevligt me alla våra grannar som ploppar upp här runtomkring på sommaren - we like it!!!!!

Idag tvär for vi en sväng till vännäs o gick lite på marknaden bara för att vi inte ville vara hemma- för då gör vi alltid något!!!  Sandra handlade en balong o en klubba, wille en ny keps o klubba, jag köpte faktist en skarf :)

sen körde vi förbi några vänner o sa hej :)

hemma blev det en sen middag i form av tacos - mums!
Rabarberpajen doftar ljuvligt i köket nu o jag har självklart inte kunnat låta bli den.... mmmm den är ju så god att jag måste dela med mig av receptet :

500g rabarber
1msk potatismjöl
               1-2 msk kanel                  
1/2 -1 dl socker
Dock brukar jag aldrig mäta utan her på känsla :)

smuldegen :
1½ dl havregryn
1 ½ dl mjöl
½dl socker
125 g smör
225grader i ca 20 min.

Mums säger jag bara!!!

Efter maten fick jag någe tvär ryck då det inte gick att gå barfota inne.... så jag damsög o skurade golven :)
 Nu blir det kanske nå aktiviteter ska strax stoppa isäng den minsta bara så det blir liiite lugn o ro ;)

Imorgon är en ny dag!!!! wiiiiiii snart har T semester, åsele siktar vi på....sen blir det tv rum o hö för hela slanten!!

tjaooooo....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0